Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig!?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg er en dreng på 15 år, som er meget interesseret i iværksætteri.

Jeg har længe gået med tanken om lave mit ¨eget¨ men går altid i stå tankerne da jeg kommer til, at tænke på hvordan man opretter et firma?

Det ville rede min dag hvis nogen kunne hjælpe mig... 

Tak på forhånd.

Evt bud på hvad jeg kunne lave godtages da gerne ;-)

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

John H,

Kom på banen med en rednings plan Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må jo ikke stifte eller være direktør eller ejer af personlig virksomhed før du er 18 eller har fået dispensation.

Hvis din far f.eks. vil stifte IVS så kan han gøre det - sælge dig anparterne og så selv være direktør og du ansat men ejer samtidigt. I skal så begge ha en lovpligtig arbejdsskadeforsikring til ca 1700 kr hver per år og der kan være omkostninger til erhvervskonto i bank - og nok også lidt diskussion om at få en sådan når de evt ser ejer er 15 - trods direktør (far) langt over

Det er beskrevet her i link om hvorfor det er forbudt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html med den løsning evt - Far skal lige passe på hans arbejdsgiver ikke er mod det - og være klar over at han ikke lige kan få dagpenge så længe som minimum

Alternativt søger du dispensation til enkeltmands virksomhed under 18 - det tager let 10-14 uger - men så kan du være ejer og chef - og det kræver så, at dine forældre tager ansvaret for dine beslutinger økonomisk - men du er ejer  - hvordan er beskrevet her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Hannover har svaret fint omkring det praktiske med oprettelse. Dit slutspørgsmål får mig dog til at være i tvivl om hvorvidt du har gennemtænkt ideen med at være iværksætter, eller om du er startet med tanken om etablering af egen virksomhed og så ikke er kommet længere.

Har du specielle forudsætninger, kan du afsætte den nødvendige tid uden at det går ud over andre ting som skole, fritidsinteresser etc? Iværksætteri kræver næsten altid en masse arbejde, og du bliver sjældent rig med det samme :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)