Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungerer Momondo?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Er der nogen herinde der har forstand på, hvordan en virksomhed som eksempelvis Momondo tracker en bestilling gennem dem, og dermed får kommission? Skal alle flyselskaber og hoteller gøre noget programmeringsarbejde før de kan være repræsenteret, eller gør Momondo alt arbejdet selv?

God dag derude!

Fra København K
Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Atia Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med. Interessant spørgsmål :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste sider bruger nok et affilate netværk eller et internt affiliate system til at tracke salg. Easyjet har f.eks en liste her over hvilke netværk de bruger i hvilke lande: http://www.easyjet.com/en/holidays/info/affiliates/. SAS bruger tradedoubler: https://www.flysas.com/en/es/unconnected-pages/Affiliate-Programme/ .

Jeg tror ikke det er en nødvendig for sider som Momondo at give kommission til alle hoteller/rejse selskaber. Jeg tror dog ofte at hvis de ikke får kommission vil starte med at sende trafik til siden, og hvis de efter noget tid forsat ikke kan få en aftale i hus med udbyderen, enten fjerner udbyderen fra siden eller nedprioritere deres resultater i søgningen i håb om at de bukker under og giver dem kommission, eller i det mindste giver bedre chance for at give salg til de andre udbydere som de har aftaler med.

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob!

Tusind tak for dit svar, jeg tror du har fat i noget der! Jeg undre mig bare over, hvordan de kan have så mange hoteller osv. Har hvert hotel været inde og oprette sig på et affiliate program eller kan Momondo, simpelthen gøre alt arbejdet? 

God dag. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud er at de laver aftaler med sider som f.eks hotels.com og booking.com og får deres komission/hotel lister derfra istedet for at de laver aftaler direkte med hotellerne.

Hotellerne har så aftaler med hotels.com/booking.com

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

På hotelsiden bruger Momondo hotelscombined.com. Det er dem, der har aftalerne med de forskellige bookingsider som booking.com, hotels.com osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)