Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsforsikring til IT virksomhed - Har brug for hjælp!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Da der er mange IT virksomheder herinde, håber jeg nogle kan svare på et eller flere af mine spørgsmål og eventuelt komme med et par forslag til, hvor I har jeres forsikring? :)

Vi står i en situation hvor vi er ved at starte en IT virksomhed, som vil være en portal, hvor forbrugeren vil kunne finde forskellige servicevirksomheder, og vil kunne købe den specifikke ydelse, direkte igennem portalen.

I den forbindelse skal vi have en forsikring, men er dog en del i tvivl om, hvordan vi bør forsikres. Det er dog klart at vi skal have en arbejdsskadeforsikring og vi har snakket med et forsikringsselskab, som foruden arbejdsskadeforsikringen, anbefalede en All risks forsikring (løsøre og driftstab), erhvervs- og produktionsansvarsforsikring  og en kriminalitetsforsikring, med en samlet pris på ca. 20.000. 

Ved konceptet vil vi holde på pengene indtil aftalen mellem kunden og serviceudbyderen har fundet sted, og dermed kan vi få en stort cashflow på vores netbank. Men hvordan er vi dækket på vores netbank? Og skal der også forsikring på denne?

I forhold til forsikring ved driftstab, hvordan fungerer dette så? Hvis nogle har oplevet dette tidligere ville det være positivt med et konkret eksempel.

Vi håber der sidder nogle derude som kan komme med et par svar på dette, og skulle der være en eller flere, som gerne ville komme med lidt gode råd på mail eller telefon, så skriv en PM til mig eller ring på 50 55 44 48

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter S Nielsen:
Ved konceptet vil vi holde på pengene indtil aftalen mellem kunden og serviceudbyderen har fundet sted, og dermed kan vi få en stort cashflow på vores netbank. Men hvordan er vi dækket på vores netbank? Og skal der også forsikring på denne?

Du skal være sikker på at du er beskyttet mod tab ved fx hacker angreb på bank konto etc. Da banken ikke dækker tab ved erhverv. 

Læs mere her hos Codan

Mener jeg har set, en der beskytter 5-6 millioner, der cirka koster 7-8.000 kr / år

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik.

Tak for svaret. Det var også min umiddelbare opfattelse, men ville dog gerne lige at dette 100% på plads, så perfekt!

Vi har selv Codan, som dog har henvist os til WIA, da Codan ikke kunne tilbyde den rette IT løsning til os. Så er der nogle derude som kender andre forsikringsselskaber vil vi meget gerne høre om disse, så vi kan få nogle tilbud ind.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer en sådan formidling ind under betalingstjenester der er reguleret af Finanstilsynet?

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra de svar vi har fra advokaten indtil videre, så nej. Dog er det klart, at der er visse forbehold vi skal tage, for netop at agere formidler i henhold til handlen. 

Har du andre kommentarer eller ønsker et uddybet svar hertil fra min side, kunne det være rigtigt fedt at høre mere om dette på en PM eller på mail, Psn @ klubmagasin.dk.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)