Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lovgivning vedr salg af ure

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder på et projekt med salg af egne ure, produceret i Asien. Men jeg har en del udfordringer vedr. de lovgivningsmæssige krav for at kunne sælge disse ure i Danmark og Eu.

Jeg har undersøgt problemet og kan umiddelbart finde frem til at man skal overholde Rohs direktiver og EU's kemikalielovgivning REACH. Umiddelbart tror jeg at disse to ting skal være opfyldt for at være et CE godkendt produkt.

Min problemstilling er således: Umiddelbart føler jeg mig sikker på at producenten overholder disse krav og producenten vil gerne underskrive en erklæring om at disse krav er opfyldt.

Jeg kan få et firma til at teste urene (dog meget dyrt) for at være 100% sikker. Men er dette en nødvendighed hvis urene overholder kravene? Skal man have en testrapport at fremvise for at kunne bevise at de overholder kravene eller kan man tage en test på det tidspunkt der bliver stillet tvivl omkring produktet???

Det er mit ansvar at de overholder kravene men er det lovgivningsmæssigt et krav at man har en test på produktet inden det sælges i DK og resten af EU?

Og til sidst er der nogle der ved hvad kravene for Rohs og Reach er indenfor ure og om der er yderligere krav vedr salg af eget ur brand.

Håber på hjælp.

Mvh

Decor

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at jeg vil kontakte Erhvervs- og Vækstministeriet for hjælp og rådgivning. Jeg vil tro, at de kan sætte dig i kontakt med de rigtige eksperter, som kan besvare dine spørgsmål.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)