Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procedurekoder ved Skat ifbm import fra Kina

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Harbøll Herreekvipering Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt så, jeg har modtaget en forsendelse varer via DHL fra Kina til videresalg i min web-shop herhjemme i Danmark. Desværre har sælgeren medsendt en forkert udfyldt faktura på pakken, hvor værdien fremstår som betydelig lavere end den reelle. Dette har betydet at det oplyste momsbeløb på min importspecitifikation er forkert, ligesom det jo giver rod i mit regnskab

Jeg har sendt et brev til Skat med den korrekte faktura samt anmodning om rettelse til korrekt værdi samt korrekt fortoldning af pakken.

Skat har efterfølgende sendt mig et brev med anmodning om:

- Korrekt varekode bedes oplyst. ???😳
- Korrekt procedurekode bedes oplyst. ???😳

Samt at Blanketnr 11004 kan anvendes...

Hvordan finder jeg den korrekte varekode samt procedurekode? Denne problemstilling havde jeg håbet at undgå ved brug af DHL. De tager dog 595kr + moms for at lave henvendelsen til Skat hvilket jeg selvfølgelig helst vil slippe for.

Der må være andre der har stået i samme problemstilling. 😒

med venlig hilsen

Michael

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Uanset hvordan du importere er det dig som importø'r der har ansvaret for at den rigtige varekode er anvendt. Varekoden kan du finde i toldtariffen.   Hvilken varekode fremgår af de indfortoldnings papire du har modtaget fra DHL  angiver de nogen procedurer kode?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970

Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Harbøll Herreekvipering Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slet ikke modtaget nogle indfortoldbingspapiere fra DHL?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg ville be' DHL om at fremsende dig en kopi af indfortoldningen samt oplyse hvilken tariff kode og procedurekode der er anvendt til indfortoldningen. Og videregive den oplysning til Skat, hvis det er ser eneste de efterspørger.
Mvh Asbjørn

Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Harbøll Herreekvipering Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slet ikke modtaget nogle indfortoldbingspapiere fra DHL?

Toldtarifkoden har jeg fundet, men procedurekoden er jeg i tvivl om 😕

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahvillum:
Jeg ville be' DHL om at fremsende dig en kopi af indfortoldningen samt oplyse hvilken tariff kode og procedurekode der er anvendt

Min erfaring er at speditører ofte ikke bruger den rigtige varekode.  Det er importøren og ikke speditøren der er ansvarlig for at bruge en rigtige varekode.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harbøll:
Jeg har slet ikke modtaget nogle indfortoldbingspapiere fra DHL?

Normalt gør der nogle dage før man modtager papirerne, eller må du kontakte deres toldafdeling.

Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Harbøll Herreekvipering Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager fat i DHL igen :-) Tak for hjælpen :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 14
Fra  Harbøll Herreekvipering Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu fået svar fra DHL.
De har brugt procedurekode:

4000C07 Fritagelse for importafgift i henhold til RFO (EF) Nr. 1186/2009 art. 23 Forsendelser af ringe værdi.

Dette er sikker gjort idet sælger har oplyst værdien forkert som 50USD og ikke de korrekte 2300 kroner.

Jeg har lidt bøvl med at finde den procedurekode jeg skal bruge når det er til varerlsger og løbende salg i Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du ikke logge dem til at hjælpe dig med en korrekt - når fortæller at den fjollede sælger troede han kunne hjælpe dig (og måske sig selv skattemæssig i hjemlandet) ved at gi et fusk beløb.

ved køb i feks. kina er man ofte nødt til at gøre dem opmærksomme på, at man vil ha korrekt faktura, og man kan måde folk der slet ikke vil sælge, hvis det er med faktura, da de så også selv kan få skat af en helt anden omsætning/fortjeneste end den de selv opgiver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)