Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til en advokat eller jurakyndig vedr opgavehjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Vi er 5 universitetstuderende, der har snakket om at sætte vores kompetencer til rådighed. 

Vi vil tilbyde gymnasieelever, at lave deres afleveringer via en hjemmeside imod et hvis beløb 

Hvorvidt strider det imod loven – og hvis det gør, kan du/i evt henvise til en paragraf?

Vi vil være taknemmelig for et svar, da vi naturligvis ikke vil foretage os noget, som er på kant med loven.

DBH. 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige, om I vil overtræde loven med jeres firma, men der er i hvert fald ingen tvivl om, at elever der benytter jeres firma vil overtræde reglerne for deres uddannelse, med den risiko, at de kan blive smidt ud af uddannelsen og dermed ikke få deres eksamen. 

Jeg tror også I vil opdage, at der i den brede offentlighed og politisk vil blive set ned på et firma, som tilbyder det I planlægger, da det går stik imod alle intentioner om, at unge skal blive bedre uddannet. 

Og hvad kan I love eleverne? Kan I love dem 10 eller 12 i karakter for opgaven? Hvordan sikrer eleven, at man ikke bliver fanget i skolernes plagiat-programmer? Hvad hvis en elev rent faktisk tror jeres service er lovlig, men alligevel bliver smidt ud af sin uddannelse? Så er der måske potentiale for at større erstatningskrav mod jer for tabt indkomst som følge af mistet uddannelse. 

Jeg synes I skal sætte jeres dygtige og kreative hjerner til at finde på et forretningskoncept, der både er lovligt og moralsk forsvarligt, så I også udadtil kan være stolte over jeres virksomhed. Husk på at I om 20 år stadig vil blive husket som dem, der forsøgte at tjene penge på at hjælpe elever med at snyde sig igennem deres uddannelse (nettet glemmer aldrig), og det er måske ikke det bedste ry at have, hvis man vil hente seriøse investorer, være politiker, eller direktør i en større virksomhed.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren 

Tak for svar. 

Det er selvfølgelig nogle overvejelser, vi alle fem har taget i betragtning. 

Vi vil naturligvis gøre opmærksom på, at den enkelte elev har det fulde ansvar ved brug af vores tjeneste, og denne skal så vidt også accepterer en række betingelser. 

Vi søger stadig relevante personer til at be – eller afkræfte,hvorvidt sådan et koncept er på kant med loven fra virksomhedens perspektiv. 




Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

firmcall:


Vi søger stadig relevante personer til at be – eller afkræfte,hvorvidt sådan et koncept er på kant med loven fra virksomhedens perspektiv. 


Om det er decideret ulovligt, tror jeg personligt ikke, kan ikke se hvilken lovhjemmel der skulle være til at forbyde en sådan virksomhed. Når det så er sagt, virker det ikke som du læser hvad Søren skriver i sit indlæg!

Der er en række indirekte juridiske problemstillinger for virksomheden; udover erstatningsansvaret som Søren redegør for i sit indlæg, så kan i måske også komme på kant med markedsføringsloven, jeg tror ikke der er "god markedsføringsskik" at udbyde et produkt som en modtager ikke kan uden at overtråde plagiat-bestemmelser på sin uddannelse.

 

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke forstå hvorfor man vil starte en virksomhed der udbyder et produkt som i ved modtageren ikke kan bruge lovligt, og for modtageren kan have ret omfattende konsekvenser. Det forekommer uetisk og moralsk forkastlig. Og som Søren også gør opmærksom på, kan det også få konsekvenser for jer selv personligt, prøv at stille jer selv spørgsmålet; vil i selv være kollega eller have en ansat med en person som bevidst hjælper studerende med at snyde?

Hvis I virkelig gerne vil bruge jeres uddannelsesmæssige færdigheder, så kan i måske hjælpe studerende med at rette færdige opgaver for studerende eller lign. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over det totalt umoralske så ved jeg ikke om der ikke kan være juridisk konsekvens. Medvirke til svindel er vel ikke i sig selv lovligt - en svindel som måske resulterer i eksamensresultater som giver adgang til stillinger som de berørte måske slet ikke kan håndtere, som giver dem ekstra indtægter på helt falsk grundlag. Jeg er ikke sikker på, at det ikke juridisk kan være et problem at drive virksomhed med organiseret svindel som mål - I er jo ikke selv i tvivl om, at det er jer der laver opgaver der sætter studerende i stand til at snyde universiteter og arbejdspladser og I tjener penge på at medvirke til at andre kan svindle og derved skaffe sig fordele og - højere løn

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ud over det totalt umoralske så ved jeg ikke om der ikke kan være juridisk konsekvens. Medvirke til svindel er vel ikke i sig selv lovligt - en svindel som måske resulterer i eksamensresultater som giver adgang til stillinger som de berørte måske slet ikke kan håndtere, som giver dem ekstra indtægter på helt falsk grundlag. Jeg er ikke sikker på, at det ikke juridisk kan være et problem at drive virksomhed med organiseret svindel som mål - I er jo ikke selv i tvivl om, at det er jer der laver opgaver der sætter studerende i stand til at snyde universiteter og arbejdspladser og I tjener penge på at medvirke til at andre kan svindle og derved skaffe sig fordele og - højere løn

vh John H

Kan man ikke kalde det for lektiehjælp?

Ulovligt er det næppe at udbyde, men eleverne overtræder bekendtgørelsen om studie- og ordensregler. Det kan så medføre sanktioner mod dem.

Brug hellere jeres kreative og faglige kundskaber til noget der har en 100% positiv effekt for både Jer og eleverne. Forretningspotentialet er formentligt også langt større på sigt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)