Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler angående fremleje af erhvervslokaler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en butik i Aarhus hvor vi ifølge vores lejekontrakt har ret til fremleje.

Men hvordan er reglerne angående husleje? Må vi selv bestemme huslejen eller er der regler for fremleje af erhvervslokaler?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på det område.

På forhånd mange tak for hjælpen.

De bedste hilsner Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Agnete:

Men hvordan er reglerne angående husleje? Må vi selv bestemme huslejen eller er der regler for fremleje af erhvervslokaler?

Udgangspunktet er fuld aftalefrihed. Dog må lejen ikke afgive væsentlig fra markedslejen (meget subjektivt begreb, i hvert fald i forhold til udlejning til boligformål).

 

I skal lige være opmærksom på om der i jeres lejekontrakt, udover at i har lov til at fremleje, også står noget om lejen i forbindelse med fremlejen. I nogle erhvervskontrakter er der en bestemmelse om der ikke må tjenes på en evt. fremleje.

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tusind tak for svaret, så må jeg lige finde ud af hvad markeds værdien er.

Jeg vil lige kigge det efter i kontrakten, men så vidt jeg husker står der ikke noget om det.

Tak for hjælpen, nu blev jeg da lidt klogere.

Mvh Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Agnete:

 så må jeg lige finde ud af hvad markeds værdien er.

Du skal ikke bruge alt for meget tid på markedslejen. I forhold til en erhvervskontrakt, er rammerne for markedslejen meget brede, og efter min opfattelse så er markedslejen defineret som hvad en uafhængig 3. mand er villig til at betale for lejemålet.

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det lyder super :D

Jeg ved godt hvad andre butiks lokaler her i kvarteret koster, så vil ligge lige omkring det... Hvis det bliver aktuelt.

Det var virkelig til stor hjælp, så endnu engang tusind tak.

Mvh Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)