Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er vigtigt at vide ved opstart af ny virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Som overskriften fortæller, er jeg nysgerrig efter at vide nogle fakta vedr. opstart af virksomhed.
Uden at fortælle for meget om hvad min idé går ud på, så omhandler det altså produktion af et værktøj. Jeg har en forestilling om at den første produktion inkl. prototype ikke overstiger et for stort antal. Derfor er mit spørgsmål til jer, hvis i altså kan give et estimat, hvad startkapitalen burde være? Kan man komme afsted for blot 5.000-10.000, eller skal man være klar til at betale omkring de 50.000? Reklame inklusiv.
Mit andet spørgsmål handler om skridtet fra idé til prototype/produktion - hvem og hvordan finder man fabrikker, der har materialer til at producere værktøj? Jeg har allerede designet prototypen og printet den ud i 3d, men jeg ved ikke hvordan man tager skridtet videre og får det masseproduceret?
3. Spørgsmål lyder på videresalg. Hvordan forhandler man aftaler med de store byggemarkeder, såsom Silvan, bauhaus og XL-byg.

Har en masse andre spørgsmål, men tænkte at det her var rigeligt - håber i kan hjælpe! :)

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg tvivler på, du kan få lavet ret meget for 10.000,- hvis du også skal have nogle til at producere noget for dig. Nu ved jeg ikke hvad der er for noget værktøj, men skal du have det lavet, så skal en produktionsmaskine jo indstilles til det, der skal materiale til osv. Altså en del omkostninger inden der kommer et produkt ud i den anden ende. Og jo mindre antallet er jo dyrere pr. enhed. Start omkostningerne er jo de samme uanset du skal lave 1 eller mange.

Hvis du skal sælge til byggemarkederne, så skal du have fat i den ansvarlige indkøber for det område dit produkt tilhører. Forvent ikke at de bare tager i mod dig med kyshånd, med mindre du har noget virkelig spændende, de får jo mange henvendelser fra mange producenter af forskellige produkter, og branchen er meget konservativ.

Husk også at kalkulere prisen rigtigt, da de jo som regel ganger deres kostpris med 2-3, alt efter produkt. Og de vil også gerne have markedsføring og alle mulige andre tilskud.

Jeg har handlet med stort set alle indenfor dansk detail gennem mere end 30 år, så hvis du har brug for mere sparring er du velkommen til at kontakte mig.

mvh Jørgen

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan kun du selv svare på. Jeg ved det er vanskeligt at lægge budget, men det er eneste løsning. Et budget med luft i/sikkerhed indlagt og det vil så vise dig, hvor mange penge du skal ha op af lommen, inden der kommer penge ind igen. Stift altid med penge nok til alle udgifter du kan beregne dig til - indtil der er indtægter. Under 10.000 er ikke almindeligt at klare sig for

Personlig virksomhed er relativt billig af stifte - selskab koster lidt mere med lovpligtig forsikring og lovpligt erhvervskonto osv 

Her er en lille del af min indholdsfortegnelse, nemlig den del der omhandler tanker om start i forskellige overskrifter http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/start-virksomhed.html 

2 handler om at du googler en masse og ringer og skriver endnu mere - indtil du finder det du skal bruge - evt skal du besøge fabrikkerne for at være sikker på dem

3 handerl om at kontakt de relevante indkøbschefer i de byggemarkeder - enten det er i Danmark normalt, eller om de har central indkøb i f.eks Sverige. De danske kontor kan altid hvis du ringer til dem, fortælle hvem der står for indkøb af xx

god vind  Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)