Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via EAN

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er tæt på at launche ny webshop og sidder og bliver nysgerrig på muligheden for at sælge til institutioner, foreninger mm. via EAN.

Hvordan foregår dette og hvordan kommer man igang med det? (Google-søgning gjorde mig ikke klogere på det...)

/SM

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er gentlig ikke så meget i det.

Det er en elektronisk faktura, og det betyder at du yder en kredit på mellem 8-30 dage, men som regel nærmere 30 dage inden de betaler :)

Jeg benytter Sproom.net til at afsende fakturaerne, det koster ikke noget.

Du skal blot have oplysningerne fra kunden - som normalt ved en handel. + det 13 cifrede EAN nummer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det kræver ingen særlig godkendelse at handle på denne måde?

Kan man ikke bruge sit regnskabsprogram - i mit tilfælde Billy's Billing - til at sende fakturaerne?

Tak for dit svar!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg følger lige med her :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Silas Majgaard:
muligheden for at sælge til institutioner, foreninger mm. via EAN.

 

Der må være noget du har misforstået, man sælger intet via EAN. EAN er et identifikations nr. som bruges når man sender en elektronisk faktura til en offentlig institution. Det er et lovkrav at sende e-fakturaer til offentlige institutioner. 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger e-conomic, og der er det indbygget som en standard funktionalitet (som dog kræver et lidt dyrere abonnement). Selve processen er utroligt simpel - når jeg opretter en faktura vælger jeg blot om den skal sendes per email eller via EAN. Hvis sidstenævnte indtaster jeg så det 15-cifrede EAN-nummer.

Jeg har så oprettet det som en betalingsmetode på min webshop, hvor kunden under bestillingsprocessen indtaster EAN-nummeret.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 70
Fra  Sodavands Kompagniet Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er sikker på at billy´s billing kan sende fakturaer via EAN-nummer.

Ud over EAN-nummeret skal fakturaen sendes i et bestemt format som jeg ikke kan huske hvad hedder.

Jeg bruger E-conomic og indtaster jeg EAN-nummer på kunden får jeg automatisk muligheden for at sende fakturaen via EAN.

I min virksomhed Sodavands Kompagniet, hvor jeg har en del offentlige institutioner har jeg også private virksomheder som bruger EAN-nummer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 30
Fra  FakturaService A/S Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

@Anders Voss: En EAN-faktura skal sendes i enten OIOXML eller OIOUBL. UBL er den nye standard.

Hos FakturaService.dk kan man på nuværende tidspunkt enten importere sine ean-fakturaer hvis de er dannet i korrekt format. Eller man kan lave en kontakt til vores ftp-server og automatisk sende dem afsted.

Vi siger som hovedregel, at man skal skabe en kontakt til køberen inden at man accepterer fakturering over EAN. Det er desværre rimelig nemt at snyde med og derfor er det en god ide at tænke dette ind i sin proces hvis man vil have det på sin webshop.

FakturaService.dk - er din fakturaportal.
Vi sidder klar på telefon, mail og chat hvis du har spørgsmål.

Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Silas

Som nogle allerede har nævnt, så er det en feature, der er indbygget i e-conomic regnskabsprogram (i fx Small Business-abonnementet til 159 kr/md).

Når du sender en EAN-faktura i e-conomic, bliver den sendt via Nemhandelsregistret i OIOUBL-formatet som skal bruges til elektroniske fakturaer til det offentlige.

Din kunde skal være registreret i Nemhandelsregistret for at kunne modtage EAN-fakturaer, men det behøver du ikke selv at være.

Venlig hilsen Tanja, e-conomic

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)