Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtrædelse af ApS.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. og medlemmer.

Jeg har drevet et ApS i 3-4 år, desværre har jeg ikke kunne formå at have en høj nok omsætning til mine forpligtelser / kunne fjerne mine faste udgifter.

Da jeg læst og blevet vejledt i må selskabet ikke drives på kreditorens kredit.

har efter en lang beslutning, har jeg set i øjnene at jeg ikke kan holde skruen i vandet og er derfor udtrådt af selskabet.

med henblik på en tvangsopløsning fra skat. ( De har selv rådet mig til det) - da alle forpligtelser til dem vil stoppe så snart selskabet bliver opløst.
 - kontra en konkurs.

Nu kommer mit spørgsmål til jer som har de kedelige erfaringer.

Hvad skal jeg svare kreditorene som henvender sig på telefon eller brev?

Mvh

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens udtræde af selskabets ledelse, men det fraskriver dig ikke for et ansvar. Derfor er det vigtigt at du forinden fratrædelse sørger for at stoppe/begrænse alle løbende forpligtelser/omkostninger.

Har du regnskabsafslutning 31/12 kommer der at gå endnu nogen måneder før selskabet er sendt til tvangsopløsning.

Har du nogle få væsentlige kreditorer, så ring eller skriv til dem og forklar situationen. Vær på forkant heller end at afvente at de kontakter dig, og måske til stor irritation skal opsøge dig for at få svar. Du må forklare tingene som de er.

Der kan være mange andre forhold at tage i betragtning, men det kræver også et bedre kendskab til din virksomhed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)