Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige vare til ny webshop? 16 år gammel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!:-) 

Jeg sidder her og vil rigtigt gerne starte en webshop. Problemet er bare at jeg er 16 år og har ikke så mange penge, og jeg vil gerne starte ud med at sælge billige vare. Jeg ved ikke helt præcist hvad det vil koste at starte en webshop op og alt det der, men hvis i har nogle forslag til noget jeg vil kunne sælge ville det være fedt! Er der nogle af jer derude der har en idé om hvad det kan koste at starte en webshop?

Tak! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Der er uendelige muligheder for hvad du kan sælge på din webshop! En idé til hvordan du vælger hvad du vil sælge, er måske at spørge dig hvad du interesserer dig for? Det er langt lettere at sælge et produkt, hvis du selv synes produktet er fedt.

Det er desværre således at du ikke må drive virksomhed når du er under 18 år. Du skal derfor have dine forældre, eller en anden myndig person til at stifte virksomheden for dig. Du kan læse mere om det her hvor John forklarer lidt omkring det.

Med hensyn til prisen for en webshop, så svinger det meget, alt efter hvad du ønsker din webshop skal indeholde/kunne. Hvis du selv kan finde ud af Wordpress og WooCommerce vil jeg våge at påstå at du kan 'starte' for mindre end 1000 kr. Dette er dog kun starten og vil indeholde ting som hosting, evt. tema til din webshop og eventuelle plugins der måtte være nødvendige. Varelager er altså ikke medregnet heri.

Håber det hjalp på overblikket.

Mvh Lasse

Tilmeldt 3. Jul 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret:-)

Jeg troede at så længe man havde en omsætning under 50.000 kr. behøvede man ikke stifte virksomhed. Jeg har tænkt på dropshipping hvis jeg finder et produkt jeg vil sælge, fordi jeg ikke har noget sted at opbevare vare, jeg ved godt at der ikke er mindre arbejde ved at vælge dropshipping:-) Jeg har bare svært ved at overskue det hele med hvordan jeg skal begynde, rækkefølgen og har jeg overhovedet nok penge til at købe vare osv. jeg har læst samtlige oplæg om alt fra dropshipping til opstart af en webshop.

-Frederik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har intet med omsætning at gøre. De 50.000 er kun momsregistreringsgrænse - Man må ikke optræde som virksomhed hvis man ikke er 18 eller har dispensation uanset hvad - da man ikke kan holdes ansvarlig på en lang række områder og ikke heller må kunne risikere gæld - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

og evt her om dispensation http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Dertil kommer så vanskeligheden med en bankkonto til det + betalingsløsning + importregistrering osv inkl du jo får gældsrisiko og skal bruge penge for kunder returnerer jo en del varer - og næppe til den der sender varen i dropshipping, og ikke normalt vil ha den retur til sig for sin regning - men til dig som så har varen og må tage skraldet -  men det er bare slet ikke lovligt 

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Dam:

Hej Frederik.

I forhold til varelager kan du overveje at benytte dropshipping - her anbefaler jeg: http://mrperfect.dk/content/20-dropshipping-af-LED-OBD-laserpointer-dansk-firma 

Mvh Brian

men vel ikke til en 16 årig uden dispensation eller??? Ellers virker i jo ikke helt til at følge reglerne - for I indgår vel ikke bindende aftaler med 16 årige eller?

Jeg synes dit ApS skøjter alt for let hen over den problematik ved bare at komme med tilbud til 16 årig om dropshipping. Det virker ikke voldsomt seriøst - men ret sultent som jeg ikke, når jeg ellers ser jeg - og jeres regnskab - synes i virker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)