Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungere det såkaldte 3 tilbuds-koncept

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og undret mig over, hvordan de såkaldte " få 3 tilbud koncepter fungere. 


Jeg har forstået, at det går ud på at indhente forespørgsler for consumers for dernæst, at sætte dem i udbud til de partnere, der er koblet på. Disse partnere kan endvidere byde på opgaven, hvis de har købt et kilppekort. 

Konkrete spørgsmål: 

– Hvordan fastsætter man prisen for et kippekort? 
– Er der andre indtægtskilder ved konceptet. Fx. en provisionsats?

Kom gerne med andre inputs

Mvh  


Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 69
Fra  Skrotlortet.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Svarer til dine to under-spørgsmål kan vel kun være: Det bestemmer du selv!? :) Dog vil jeg mene at den bedste opskrift er: Det skal være helt gratis for forbrugerne, og kun koste et måneds abonnement for dine firmaer? :) Ikke noget med klippefis, og andre tillæg...! :D

Og dernæst, markedsfør, markedsfør, og markedsfør! :)

Vh. Deniz

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Deniz!  

Tak for svar Smile

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniz:
og kun koste et måneds abonnement for dine firmaer? :) Ikke noget med klippefis, og andre tillæg...! :D

Ja det kunne da være dejligt. Virkeligheden er dog en anden. Alle 3-udbudssider kører med klippekort......og de er dyre. Det betyder ofte, at det kun er de "store" der er med...derudover er der jo nogle der skal betale de penge firmaet lægger, og det bliver jo altså i sidste ende kunderne. Nu kender jeg jo mest dem indenfor byggebranchen og så lige Agera...men har ikke hørt om nogle, der kørte med andre principper.

Derfor......de tilbud der gives over sådan en platform er ALTID højere, end den ellers ville være, fordi man som virksomhed måske har betalt 2-5.00 for kundens oplysninger. Det er der 3 virksomheder der gør, men jo altså max én der får opgaven.....

Indenfor byggebranchen eksisterer det i stor stil, men kender hverken kunder eller virksomheder der faktisk har haft noget ud af det. De lever af små nystartede virksomheder, der ser det som et hurtigt boost for at komme i gang...de smider deres 20-40.000 for at være med og når de så er brugt har de måske liiige fået deres penge hjem....måske, de fleste må se et tab....så gør de ikke det igen...men der kommer jo altid nye fjolser til, man kan hapse.

Kunderne bruger det også allermest som tilbudsjagt, for at se hvad ting koster....det er de færreste der faktisk skal have lavet noget...især ikke når de får tilbud, der jo er inkl. de omkostninger der har været forbundet med, at købe oplysningerne om deres opslag.

Jeg vil faktisk mene, at hvis der kom en udbyder på markedet, der tog rimeligt månedligt fast gebyr, så ville han allerede være godt kørende der...såfremt, selvfølgelig, at han faktisk havde nogle ægte kunder på sin side og ikke bare fake profiler og tilbudsjægere.

Held og lykke med det

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej firmcall, 

Mit navn er Gustaf og jeg arbejder hos https://www.forsikringsportalen.dk/

Jeg har derfor lidt kendskab til emnet, så du skal være velkommen til at stille ydeligere spørgsmål. Så skal jeg nok svare i det omfang jeg har mulighed for det.

– Hvordan fastsætter man prisen for et kippekort? 

Prisen afhænger af flere ting og er meget forskellig indenfor 3-tilbuds branchen.

Grundlæggende handler det jo om, hvor meget en ekstra kunde er værd. Dette er meget afhængeligt at branchen. Fx, er en ny bankkunde (fra fx mybanker.dk) meget mere værd, end en ny kunde til en revisor. Derudover vil jeg også sige det afhænger af betalingsmodel, og ja, der bliver brugt forskellige modeller, ligesom folk i branchen også har skiftet flere gange. Fx. kan du læse her om Halfdan der har skiftet og hvordan ét gratis lead til nye kunde var en dårlig idé: http://halfdantimm.dk/forste-lead-gratis

Betalingsmodellen som du kan se i ovenstående link, har også indflydelse på, hvordan kvaliteten af service er, da det alt andet lige har indflydelse på affæren hos dine kunder og i sidste ende også påvirker hvordan forbrugeren oplever din service (og om de vil bruge den igen).

Sidst men ikke mindst, kan folk indenfor samme branche og samme prismodel også har stor forskel i kvaliteten af deres leads. Dette kan igen skyldes flere ting. Fx
hvordan de nye leads skaffes. Er det via konkurrencer? jamen så er der stor chance for at folk kun er på din side for at vinde, og ikke fordi de er interesseret i en ny forsikring, banklån osv.


– Er der andre indtægtskilder ved konceptet. Fx. en provisionsats? 

Dette er igen forskelligt og afhænger af branchen. Ved nogle koncepter vil man jo nemt kunne sælge ekstra ydelser, hvorimod det vil mange andre nok bare ville være et forstyrende element. 

Jeg ved at der indenfor bankverdenen har været brug af provisionssatser, men ellers har jeg ikke hørt om andre steder det bliver brugt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give Natascha ret, jeg har selv prøvet som firma og betale for et klippekort for så at få kunder sendt min vej (ikke 20000kr, "kun" 1500kr) og selvom det da gav mig en masse potientielle kunder var min oplevelse at folk ikke var interesseret i andet end prisen, det var faktisk de mest useriøse "kunder" jeg har oplevet nogensinde. Så det droppede jeg ret hurtigt og satser 100% på egne flyers og mund til mund, dem som henvender sig der igennem er 9 ud af 10 gange seriøse og ender som kunder. Billigere og nemmere.

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Dalgaard:

Jeg må give Natascha ret, jeg har selv prøvet som firma og betale for et klippekort for så at få kunder sendt min vej (ikke 20000kr, "kun" 1500kr) og selvom det da gav mig en masse potientielle kunder var min oplevelse at folk ikke var interesseret i andet end prisen, det var faktisk de mest useriøse "kunder" jeg har oplevet nogensinde. Så det droppede jeg ret hurtigt og satser 100% på egne flyers og mund til mund, dem som henvender sig der igennem er 9 ud af 10 gange seriøse og ender som kunder. Billigere og nemmere.

Nu ved jeg ikke hvilken branche du har prøvet dette i, men det kan også være du bare har været uheldig. Der er dog ingen tvivl om, at der indenfor 3-tilbud er massere sider der ikke gør deres arbejde ordenligt og af den ene eller anden grund levere dårlige leads. Heldigvis er der dog også sider, som rent faktisk kan finde ud af hvad de laver og levere deres kunder kæmpe stor værdi. Der er dog ingen tvivl om at branche og betalingsmodel har stor betydning! og jeg tror tit, at nye spillere vælger forkert betalingsmodel, fordi de ikke har bedre erfaring og ved hvad der passer til den specifikke branche. Det er dog heller ikke nemt at finde ud af. Fx mener jeg Halfdan med JUF.dk har skiftet model 2 gange. Til gengæld ved jeg han er en af dem som gør et skide godt stykke arbejde og rent faktisk giver værdi til sine kunder, så de forbliver kunder :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er vinduespudser og det var et større dansk pudser firma som sælger sine overskydende henvendelser videre, det er også fint nok problemet i denne branche er at der altid dukker en bundskraber op som underbyden alt og alle, og igennem et 3 tilbud er det kun prisen som betyder noget, derfor synes jeg at jeg kan sælge mig selv og mit firma meget nemmere igennem min flyer og hjemmeside da kunden i de fleste tilfælde vælger mig pga jeg er et lille personligt firma og dernæst prisen eller en kombination, og sjældent alene pga prisen, det er der en masse store upersonlige firmaer som i forvejen.

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle sammen! 

Jeg er taknemmelig for jeres hurtige svar – det giver god mening. 

Hvis der er andre, der har andet at byde ind med – hvad enten det er erfaringer med konceptet, eller det helt tredje, skal i være mere end velkommen. 

God aften :-) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)