Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms til andet EU land og 3. land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Børkop
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg prøver at bogføre nogle udgifter jeg har haft i forbindelse med min virksomhed.

Grafisk design (logo) + hjemmeside skabelon til wordpress som er købt fra en hjemmeside i australien.
Matrialer til mit produkt som er købt fra england.

Jeg kan godt finde ud af at bogføre det i dinero, men hvordan gør man med momsen?

Så vidt jeg kunne forstå er det momsfrit at impotere en købsvare fra et andet EU land, men skal moms oveni beløbet når man bogføre det?

Hvordan gør jeg med moms fra et land som ikke er med i EU ? Er det noget jeg kan få tilbage inde ved skat?

Er lidt usikker på emnet, så hvis der er en som kan hjælpe mig vil jeg være taknemlig :-)

God weekend derude!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Børkop
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

grafisk logo fra uden for EU. Hvis købt fra firma så bogføres på konto for ydelseskøb fra uden for EU - hvis kæbt fra privat, som fremmed arbejde og personens betaling opgives på skat.dk som honorar til udlænding uden dansk CPR - du skal ha hans navn, adresse og fødselsdata

Varer fra EU fra moms reg firma bogføres som varekøb EU 

Du får ikke noget moms retur men skal heller ikke betale når du er momsregistreret men du skal i begge dele bogføre (og det gør amino på de konti) OG angive som import moms i din moms angivelsen

i www.johnhannover.com kan du finde en overskrift i afsniittet om moms som hedder IMPORTMOMS der forklarer mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)