Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i privat bil eller firmabil ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med mit nystartede konsulentfirma www.respiratorhjaelp.dk vil der forventeligt blive tale om en del firmarelateret kørsel i forhold til servicering af kunder i en meget stor geografi. Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber at nogen kan besvare i forhold til egne erfaringer:

1. Hvis man benytter egen privatbil til firmarelateret kørsel - hvilken takst trækker man fra pr. kørt kilometer?

2.  Kan det svare sig at benytte egen privatbil til firmarelateret kørsel eller bør man købe/lease en firmabil? Er der i denne forbindelse en bestemt "tommelfinger-regel" for, hvor mange kilometer man skal køre på årsbasis for at det kan svare sig at benytte egen privatbil?

3. Hvis man har nogle konsulenter ansat i firmaet, kan det så bedst svare sig, at honorere dem pr. kørt kilometer i egen bil eller købe/lease en firmabil til dem?

Håber at nogen kan hjælpe med svar :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

1. 3,70 for de første 20 t km

2 jo flere firma km jo bedre at bruge privatbil

3 af samme årsag, kører de meget vil statens takst kunne være dyrere end udgift til bil - men skat af fri bil spiller ind i deres løn. Du kan få det beregnete kon rket, afhænger jo bla. a af bil model/udgift. FDM har vist beregningsmodeller, og enhver revisor kan regne dete -

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html om kørebog krav og statens takster for ejer / selvstændige og for ansatte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John,

 

Tak for fyldestgørende besvarelse :-)

MVH

Martin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)