Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man crawle DBU hjemmeside?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas.

Som jeg skrev tidligere, er det muligt, at de oplysninger, som du vil bruge fra DBU's hjemmeside, er beskyttet efter ophavsretsloven. Det er f.eks. tilfældet, hvis de er sammenstillet i en tabel. Her kan det være et problem, hvis du gengiver alle oplysningerne eller en væsentlig del af de oplysninger, der indgår i tabellen. Samtidig kan det være et problem, hvis du bruger "uvæsentlige" dele af indholdet af tabellen "gentagne gange og systematisk". Prøv at læse ophavsretslovens § 71. (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=164796)

Derudover kan det måske også være et problem i forhold til markedsføringsloven, hvis du "overtager" oplysningerne og gengiver dem som dine egne. Jeg mener derfor - som du også selv er inde på - at du bør gøre det klart, at du har oplysningerne fra DBU.

En sådan henvisning vil måske gøre det okay at bruge oplysningerne i forhold til markedsføringsloven. Men det vil ikke gøre nogen forskel i forhold til ophavsretsloven.

Jeg kan ikke rigtig komme det nærmere, men man kan jo nok sige, at jo mindre du gengiver, desto mere sikker er du på, at du ikke får et problem. Så hvis du ikke vil til at spørge DBU om lov, så mener jeg, at du i det mindste ikke skal gengive alle oplysningerne, og du skal gøre det klart, at du har oplysningerne fra DBU, så der ikke er tvivl om, at det er DBU - og ikke dig - som har lagt arbejde i at fremskaffe oplysningerne.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)