Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedtægter og aktiviteter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Deco Stalden IVS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Firma kan godt lave andet end branchekoden omfatter...har jeg læst.

"Må jeg lave andet end hvad branchen omfatter?

Ja, det må du. Branchekoden bestemmes af virksomhedens hovedaktivitet, dvs. at en virksomhed sagtens kan have flere aktiviteter."(https://erst.virk.dk/branchekode/spoergsmaalOgSvar/listExternal)

Men....

"Virksomheden må ikke drive anden virksomhed end den, der fremgår af formålsbestemmelsen i vedtægterne, men kan omvendt drive alle de forskellige former for virksomhed, som falder ind under bestemmelsen."(https://startvaekst.virk.dk/opstart/jura/selskabsdokumenter/vedtaegter-ivs-aps-og)

Jeg er i tvivl og vil spørge , hvad er forskellen og hvad betyder det for firmaet?

Har firma handel med brugskunst som formål (herunder interiør) samt agent support og anden virksomhed, der står  i naturlig forbindelse hermed, kan firma fx sælge belysning (lamper, pærer),  lave el-arbejde og give support til det, eller ej?Hvad bestemmer overordnet?Vedtægter?

Skal så firma ændre vedtægter til salg og service eller falder salg af belysningen under "handel" og "interiør"?

Takker for svarene eller henvisninger.

Mvh

ksiegowa

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

du taler selskab og jeg vil mene du skal ændre vedtægterne hvis du - ud over salg af div  også udfører elektrikerarbejde. Vedtægterne skal afspejle det som selskabet beskæftiger sig med - og skal så vedtages på generalforsamling og indsendes til styrelsen

Branche skal du tilføre som bi-branche men jeg mener først det er krav ved 300,000 kr oms i bi-branchen, dog skud ud fra hukommelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Deco Stalden IVS Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det er rigtigt med bi-aktiviteter at omsætning er over 300.000,-

så det kan jeg vente med og se, hvordan det vil gå, ellers skal der ændres selskabets vedtægter og sende til erhv_styrelsen

tak for afklaring :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

vedtægter skal du ændre - det er kun branche du kan vente med at registrere som bi-branche - men hvorfor ikke tage det sammen med vedtægterne - Vedtægter skal altid afspejle det som virksomheden beskæftiger sig med alt jeg - som jeg også skrev i første svar

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Deco Stalden IVS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være nok smart ...hvis det kunne lade sig gøre, men på virk står der, at den anden branche (og op til 3 ) kan du have , hvis omsætning på bi-aktiviteten er stor nok (over 300.000,-) og udgør mindst 10% af den samlede omsætning. ..Det ved jeg ikke på forhånd, så spørgsmål om man må godt tilføje ny branchekode uden at kende til omsætningen osv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

det ved jeg heller ikke, så nøjes med vedtægter

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)