Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boliglån som erhvervsdrivende/selvstændig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har hørt at de fleste banker kræver at se momsregnskab 2 år tilbage for virksomheden, hvis man som selvstændig vil ansøge om et boliglån.

Altså, ville det være svært med en virksomhed med eksempelvis kun ét år på bagen at låne penge til et hus. 

Er det noget i kender til?

Mvh.

Michael

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv en mail rundt til forskellige banker og spørg hvad de vil have af info fra dig. Det ville jeg gøre i dit sted :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael.

Jeg kan fortælle om min egen oplevelse om min søns.

jeg havde en bankrådgiver som jeg talte godt med, og en dag jeg spurgte til et lån - mindre beløb - sagde han nej tak, han var ikke interesseret.

Jeg blev godt nok noget forbavset,

Jeg spørger selvfølgelig til - hvorfor.

Og han svarer - det er min og bankens opgave at tjene penge og du er fuldstændig uinteressant.

Jeg bor Nørrebro og City

Det er nogle år siden du ha haft bil, har du planer om at købe ny bil - Nej

Betyder det at jeg ikke kan give dig et billån på 3- 400.000 - Ja

Du er så gammel at jeg antager at der ikke pt er planer om at få børn - ja

Du bor stadig i den lejlighed, som jeg formoder er en ejerbolig og som er betalt - Ja

Når det er lejlighed har du nok ingen planer om om- eller tilbygning - Korrekt ingen planer.

Din husleje er med garanti så billig at du ingen planer har om at flytte - Ja

Efter som du kan stille rigelig med sikkerhed for lånet, forventer du vel også at jeg giver dig en god pris - Ja selvfølgelig.

Der kan du se, der er absolut ingen penge i dig og det kommer der heller ikke, så du er uinteressant.

Men hjælp mig - hvordan skal jeg tjene penge på dig. - Ved det ikke, det kan du nok ikke.

Selvfølgelig kan jeg give dig et lånetilbud, men eftersom jeg skal tjene penge på dig, bliver det så dyrt at du nok vil sige nej, så hvorfor prøve.

Det har han jo ret i.

Hør her - jeg vil give dig et godt tilbud: Du låner til en bil og et sommerhus, Så har du noget at bruge bilen til og jeg kan så løbende tjene penge på eventuelle lån til vedligeholdelse og ombygninger. Så vil jeg give dig en god pris.

Flink fyr.

Min søn har købt en super luksus villa ovre i Jylland og folk derover kan overhovedet ikke forstå hvordan der er penge til så dyr en villa.

Forklaring - søn og kæreste flytter fra København til Jylland og i løbet af relativt kort tid skifter han job som er bedre og dermed viser at det ikke er noget problem. Eftersom han kommer herfra byen er en dyr luksus ville i hans øjene ganske billig, han er jo vant til helt andre priser her.

Samtidig har de over en årrække haft en stor opsparing, samtidig med de har ejet ny bil og rejst en del.

Bilen blev betalt over 3 år og da bankrådgiveren spurgte om hvorfor de ikke havde valgt 5 eller 7 år, var svaret at økonomisk set var de 3 år optimalt.

Det beløb jeg som ung brugte på byture om weekenden vil nok svare til 6 - 8 tusind kr. i dag.

Så hvis jeg var ung i dag, kunne jeg sætte en del penge til side.

Så på baggrund af den gode historik, kunne de stor set få hvad de ønskede, for de havde jo vist at de var i stand til at sætte sig en mål og nå det.

Jeg tror at alle sager enten bliver behandlet individuelt eller samlebånd.

Bliver de behandlet på samlebånd, vil banken kræve at man har 10 - 14.000 i overskud når faste udgifter er betalt.

Det har jeg ikke, da jeg ikke har behov for at tjene så mange penge, så jeg kan ikke få lån på samlebåndsbetingelser.

Min søn har det ikke, med de store udgifter det trods alt er at have en stor villa - og med hans økonomiske tæft er det vel unødvendigt at fortælle at han ingen afdragsfrie lån har.

Det betyder at der nu efter relativ kort tid er en rimelig pæn friværdi, i tilfælde han skulle få brug for det.

Så Michael, du skal sørge for at din ansøgning bliver behandlet individuelt og har du en god historik, så får du det også som du vil have det.

Som en fra skat engen sagde om en skyldner, vi tager det helt roligt, han er 20 år - vi har rigtig mange år at hente de penge hjem, det er straks meget værre hvis han f.eks. er 62, så skal vi virkelig have fart på.

 

 

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Det gør det ikke lættere når man er iværksætter, og da slet ikke hvis man ikke har megen historik at fremvise.

Når det er sagt, er det altid en individuel vurdering fra bankens side, så det værste der kan ske ved at spørge, er du får et 'nej, ikke som det er lige nu'.

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)