Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!! Xml system eller eventuelt en database med supermarkets varer!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! Jeg prøver at starte en for for edb priser bare med supermarkets varer! Jeg ved godt der er andre der ude der gør det samme så som http://www.tilbudsugen.dk/ og flere.. Problemet er at det bare ikke er et lækkert design og ligetil... Jeg har kigget lidt rundt i deres koding og ser et automatisk system der registrere priserne på varene igennem pdf filer af ugebladene... :) Jeg kan se, at de bruger XML Scripting, jeg personligt aner intet om det men skriver her i håb om, at nogen her inde ved hvordan det fungere! Mange hilsner Mathias der staver som en brækket arm ! 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er bare noget de lige gør via et eller andet script. Men hvis det er så nemt vil jeg også gerne have dette script.

Jeg tror at de har nogle aftaler med nogle af virksomhederne om at få leveret data eller at Dansk Supermarked betaler x beløb for at have deres varer på deres side.

Men jeg tror også der er meget manuelt arbejde forbundet med dette. Da jeg ringede til dem i sin tid sagde de at det var noget de selv lavede.Det er jo lidt deres niche i dette marked.

Når du ser mange af de andre så viser de et katalog så som minreklame.dk også betaler de(supermarked osv) for klik eller en eller anden afregning fordi det er jo også dem som leverer deres reklamer i vores postkasse. Og de kører på med TV reklamer så de må have en eller anden indtægt de gør det ikke for deres blå øjne.

Men tilbudsugen tjener deres penge på reklame på deres webside. derfor alle de reklamer på siden som måske ikke gør den smuk men det giver dem penge.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg prøver at kontakte en scripter i indien eller noget og ser om det kan lade sig gøre... Hvis der er nogen andre der ved noget om det så må i meget gerne skrive!

Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Nu ved jeg ikke lige, hvor langt du er nået med projektet, men jeg vil bakke om tidligere indlæg. Det er helt klart aftaler, der er lavet mellem annoncørerne og siderne, der samler tilbudsaviserne. Nogle sider, som tidligere nævnt, lever måske også af reklameindtægterne, men jeg tror det vil være svært at lave en side, hvor du samler tilbudsaviserne og kun vil tjene penge på bannerreklamer. Man kan også tvivle om, man overhovedet kan få lov til det.

Jeg kan forestille mig, at eksempelvis minetilbud.dk modtager penge fra annoncøren, når besøgende enten klikker sig ind på siden eller læser tilbudsavisen som ex. her: https://minetilbud.dk/tilbudsaviser/elgiganten 

Jeg kan også forestille mig, at der sidder nogle store salgs- og marketingafdelinger, der har den direkte kontakt med annoncørene og forhandler nogle aftaler. Så jeg tror det er et meget omfattende projekt. Og så har jeg også svært ved at forestille mig, at du kan bygge en side op om et script eller en scraper, der samler tilbudsaviserne på siden. Selvom det selvfølgelig er en god idé, og i god tråd med at lave digitale løsninger, der kan mindske papirspildet :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)