Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Jeg skal gerne bede om et godt råd :)

Jeg er ved at bestille nogle ting hjem fra Kina, til jeg får mit cvr snart forhåbentlig. Jeg har fået en liste med mine vare så står der varernes pris under sum. og fragten er også beskrevet. Men under taxes står der intet.. Er dette normalt ved køb fra kina og bliver det et problem når jeg skal registere momsen herhjemme eller hvordan? (jeg har oprettet cvr nummer og import/export registering, som jeg venter på at få afsluttet)

Og skal firmaet jeg køber fra skrive noget specielt uden på pakken? udover min adresse og firmanavn selvfølgelig :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Told / afgifter er en sag mellem dig som importør og SKAT, det er altså ikke noget din leverandør betaler.

Pakken skal være vedhæftet en faktura med de rigtige priser.

Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så at firmaet ikke har skrevet et beløb ud for taxes, det gør ingenting? jeg kan sagtens trække det fra alligevel når jeg skal indberette moms osv? :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok sætte dig lidt bedre ind i de helt basale regler for import, inden du begynder som importør.  Som jeg tidligere skrev så er told / afgifter en sag mellem dig som importør og SKAT.  Du vil få en opkrævning fra SKAT på tolden og moms når denne vare er bliver ind fortoldet i Danmark.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)