Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

REST Api i praksis

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge-åger

Kan I fortælle mig hvordan jeg i praksis bruger REST Api...

Sagen er at NEMDELE (auto genbrug) tilbyder deres data via et REST Api. Dokumentation: http://app.nemdele.dk/documentation/api/NEMDELE_RESTful_API.pdf

Hvordan benytter jeg dette på et Wordpress site?

Jeg mangler lige en simpel introduktion til hvordan jeg rent praktisk implementerer de data. Skal jeg opsætte en XML struktur på en side? I givet fald, hvordan kan den evt. skrives?

Jeg har naturligvis fået en nøgle:

API Key: 1E6481E4-DF15-48BC-B448-5AB1C7B72EE6

Base URLhttp://app.nemdele.dk/api/restapi/

Sync Secret: [Nøgle slettet af sikkerhedsmæssige årsager]

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det api returnerer Json så det er blot at parse det i PHP. Der er ingen grund til at lave det om til XML som vil være et "tilbageskridt".

Jeg har slettet den Sync Secret da den nok ikke bare skal smides ud til højre og venstre.

Men kender du ikke noget til programmering så læg et opslag ind på Freelancer hvor du søger en til at lave det for dig.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Fra  DK-Solutions ApS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim

Hvis du skal have hjælp til at implementere dette, er det lige noget for vores udviklere.

Send en mail til kj@dk-solutions.dk hvis du er interesseret

Mvh
Kell Jørgensen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jim Aabenholt Jensen:
Hvordan benytter jeg dette på et Wordpress site?

Sagt på almindeligt dansk, så mangler du et bindeled mellem API'et og din WordPress side. Lad os sige at du vil have en dropdown med alle de bilmærker der findes i Nemdele's system, så laver du et kald til deres API med /makes som "endpoint". API'et returnerer så en liste over bilmærker de har dele til i JSON format. Dette JSON objekt bruger du så som kilde til at tilføje options i din dropdown. På den måde udfyldes dropdown'en automatisk, og hvis de tilføjer et bilmærke, kommer denne automatisk med på din side.

Jeg ville nok vælge at udvikle et WordPress plugin som kan fungere som bindeled mellem din side og Nemdele's API. Det er efter min mening den bedste måde at gøre det på. Man kunne også lave en separat side med Nemdele funktionerne, og så embedde denne side i din WordPress side. Det vil nok være en nemmere løsning, men plugin metoden ville stadig være min foretrukne.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)