Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HASTER Hjælp til spørgsmål vedr omsætning v overskud

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

BLE:
§ hvis der derimod viser sig at den skønsmæssige ansættelses åbenbart er for højt ansat i forhold til de tilgængelige oplysninger på det tidspunkt, hvor den skønsmæssige ansættelses er foretaget, vil der kunne være tale om en ansvarspådragende myndighedsfejl , der kan medføre ekstraordinær genoptagelse.

Du citerer jo selv fra loven, at "hvis den skønsmæssige ansættelse ÅBENBART er for højt ansat ..." kan det medføre ekstraordinær genoptagelse.

Efter min bedste overbevisning må ordet ÅBENBART her ikke læser som "efter alt at dømme" men i betydningen "åbenlyst", "tydeligvis".

Men da det ikke er tilfældet ud fra de "tilgængelige oplysninger" på daværende tidspunkt, mener jeg personligt at du både spilder din egen og Skats tid og penge på denne sag.

Du har ikke afleveret de ting du skulle og Skat har skønnet ca. 26-27.000 forkert. Efter skat snakker vi om ca. 15.000 (løseligt skønnet ud fra de tal, du har givet os.)

Ærgerlige penge! MEGET ærgerlige endda. Tro ikke, at jeg ikke føler med dig! Men hvis du skal til at have revisor og måske retshjælp på banen, er de penge hurtigt ædt op. 

Mit bedste råd er at lægge sagen bag dig og bruge din tid på at generere overskud i din virksomhed i stedet. 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ksvictor:

Min hund har ødelagt min harddisk, så jeg kunne godt bruge nummeret til den virksomhed. Det drejer sig om min harddisk fra 1983.

Haha, kan du ikke uploade et billede af den harddiskBig Smile fra 1983. - Yes

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvornår kom alm harddisk i computere til hver mand

Jeg er ret sikker på, at jeg i 1985 i alle fald, men troede før, havde en computer og en bærbar med 2 mb hardisk (lyder jo tosset) og 64 kb ram - en bærbar jeg stadigt har - sort hvid skærm og modem indgang til telefon modem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod for indkøb af den første computer til vort firma. En Olivetti M21 slæbbar med 2 stk 5 1/4" diskettedrev (ingen harddisk) vel omkring 1984/85. Året efter købte vi en stationær også med diskettedrev, som så blev udvidet med et udvidelseskort med 20 MB harddisk - det var voldsomt dengang. Og PC nr. 2 var med FARVESKÆRM - ja tænk sig.

Andre tider idag.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Rudkøbing
Tilmeldt 4. Oct 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætning = salg = 692.495,

Omkostninger = køb = 338.960,-

Resultat af virksomhed = umiddelbart overskud = 353.535,-

Og herefter har du mulighed for at trække en del ting fra, som hovedsagligt er det man kalder kapacitetsomkostninger, altså de omkostninger, som har direkte relation til virksomheden og som er nødvendige for at drive virksomheden. Der er altså ikke tale om 23" fælger og jakkesæt i den dyre ende (eller overhovedet). 

held og lykke med det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk lige, at køb kun er en omkostning den dag varen er solgt er borte - er den på lager er det ikke en omkostning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)