Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til kvittering/bon når komplet faktura findes som PDF

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej flinke aminoer!

Jeg arbejder lidt med et PoS-system til min webshop og i den forbindelse har jeg anskaffet mig en simpel bonprinter der skal gøre det hele lidt smartere end at printe en A4-faktura ved fysiske salg.

De faktiske omstændigheder:

Kunden bestiller som sædvanlig over webshoppen, alle informationer registreres og komplet faktura dannes når jeg afslutter ordren som bliver sendt til kunden som pdf og eventuelt printet.

Spørgsmålet:

Hvis jeg i stedet for at printe den komplette faktura(som er oprettet i systemet, klar til bogføring) vælger at tage bonprinteren i brug, hvilke informationer SKAL så med på kvitteringen? Jeg tænker eventuelt at føje en QR-kode og et sikkert link til PDF-faktura på bon'en.

Kan/skal jeg eventuelt gøre det klart at den printede bon er forsimplet og henvise til den komplette faktura som kunden kan modtage pr e-mail eller downloade? Er det i teorien en forsimplet kopi jeg laver?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Hvis jeg i stedet for at printe den komplette faktura(som er oprettet i systemet, klar til bogføring) vælger at tage bonprinteren i brug, hvilke informationer SKAL så med på kvitteringen? Jeg tænker eventuelt at føje en QR-kode og et sikkert link til PDF-faktura på bon'en.

Kan/skal jeg eventuelt gøre det klart at den printede bon er forsimplet og henvise til den komplette faktura som kunden kan modtage pr e-mail eller downloade? Er det i teorien en forsimplet kopi jeg laver?

Kort sagt (Inspiration fra UK).. 

Skriv: "Dette er ikke en faktura, men blot en kvittering. Din faktura findes på www.domæne.dk/min-konto. Hvis du har yderligere spørgsmål, så kontakt os endeligt på info@domæne.dk"

(frit oversat)

Med denne forklarende tekst, så kan du i princippet skrive hvad du har lyst til ellers på den kvittering. En QR kode er måske ikke en så dårlig idé, dog syntes jeg aldrig rigtigt at det har trådt rigtigt igennem hos forbrugerene.. Ihvertfald ikke i min omgangskreds - det er næppe den nyeste first mover teknologi.. 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål: Skaber denne bon værdi for dig og din virksomhed og/eller kunden ?

Hvis ikke så skal du droppe den.

Kan ikke forstå hvorfor ikke du bare laver en fakturakopi og sender den med pakken. Man kan jo spørge om hvad kunden skal bruge din bon til hvis den alligevel ikek er fyldestgørende.

Hvis det er for at spare på papiret så kan du jo bare printe i A5 frem for A4.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Skriv: "Dette er ikke en faktura, men blot en kvittering. Din faktura findes på www.domæne.dk/min-konto. Hvis du har yderligere spørgsmål, så kontakt os endeligt på info@domæne.dk"

Ja hvis den går er der jo ingen ko på isen :)

QR-kode er selvfølgelig kun til dem der kan bruge den til noget som helst - for alle andre vil der være et kortlink som fx imania.dk/f/2hPi34z eller andet tilpas obskurt til at kunder ikke kan hente hinandens faktura..

Om den giver værdi? Ja - det er jo kun til PoS/fysiske salg hvor kunden er i butikken og gerne vil have en kvittering. Det går noget hurtigere(og teoretisk set billigere) med bonprinteren end laserjet'en. Tricket er selvfølgelig også at bonprinteren, i modsætning til laserjet'en, kan køre på batteri og tages med på markeder og lignende. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kassebon du udleverer ved fysisk salg i din butik, skal som minimum indeholde Navn og CVR for butikken. Beløbet på købet og momsen af købet, samt dato.

Du sender jo ikke efterfølgende en faktura til kunden også - går jeg ud fra.

Det er en ganske simpel handel, som når du går i Brugsen og køber ind.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Den kassebon du udleverer ved fysisk salg i din butik, skal som minimum indeholde Navn og CVR for butikken. Beløbet på købet og momsen af købet, samt dato.

Du sender jo ikke efterfølgende en faktura til kunden også - går jeg ud fra.

Det er en ganske simpel handel, som når du går i Brugsen og køber ind.

I mange tilfælde, men ikke alle, modtager kunden også komplet faktura pr email, men det er jo ikke et problem at have informationerne på kvitteringen.

I øjeblikket bruger jeg følgende informationer:

Navn, CVR, fakturanummer, fakturadato, varelinjer, total inkl moms, heraf moms.


Er der noget problem i at jeg bruger den komplette faktura i bogføringen selvom kunden har fået udleveret ovenstående kvittering, når informationerne(særligt fakturanummer) er de samme?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)