Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn gennem freelance

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg var ude og søge et job, og det var klart at jeg søgte jobbet som ansat. Jeg har dog selvstændig virksomhed ved siden af, og det må jeg have fortalt ham et tidspunkt. I dag foreslog han jo hvertfald, at betale mig som freelancer i stedet.

Nu havde jeg sagt til ham fra starten, at jeg ville arb for 150 kr timen, hertil skal der jo så feriepenge oveni og så nu også moms, hvis jeg skal være freelancer.
Jeg har ikke planer om at øge lønnen med mere, selvom freelancer jo også kræver noget bogholderi. Er der noget jeg mangler at tage penge for, for at det svare til en timelønnet ansat?

På forhånd tak

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ansatte og jeg betaler

timeløn, feriepenge, søgnehelligdag penge, som betaler en række fri- og helligdage, pension, arbejdstøj, forsikring, frokostordning, telefon, Ipad, kurser og uddannelse, sygepenge ved barn syg og egen sygdom, barselfond, uddannelse fond, atp, betalt frokost - de får timeløn for at holde frokost.

Dertil kommer at jeg må betale nogle medarbejder - fordi jeg har medarbejder. Som du selv er inde på, Bogholder, Revisor, Arbejdsleder, kontorpersonale.

Der skal afholdes Medarbejderudviklingssamtaler, lønforhandlinger, psykisk arbejdsmiljø rapport. Samtaler med arbejdstilsynet, forhandlinger med fagforening.

Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om.

For øvrigt - kunne du ikke tænke at arbejde for mig, jeg tror jeg vil blive godt tilfreds. :-)

For god ordens skyld, virksomheden får momsen retur.

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændigt enig.. 

Normalt hvis du gerne vil have 37 x 150 kr x 13 uger / 3 måneder = 24.050 kr.

Så vil jeg tro du skal tage noget der ligner 250-300 kr for at dække omkostningerne.

Man bliver overrasket over hvor mange følge udgifter der er ved at drive en virksomhed.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svarene

212,5 kr er med feriepenge, atp og moms. Det er nok meget billigt, men jeg har jo selv sagt jeg kunne arbejde for 150, og det har jo været uden pension, tøj, pauser og diverse andet.
Men om jeg skal putte lidt oveni bigholderi, er så det.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

FDB:

Jeg har ansatte og jeg betaler

timeløn, feriepenge, søgnehelligdag penge, som betaler en række fri- og helligdage, pension, arbejdstøj, forsikring, frokostordning, telefon, Ipad, kurser og uddannelse, sygepenge ved barn syg og egen sygdom, barselfond, uddannelse fond, atp, betalt frokost - de får timeløn for at holde frokost.

Dertil kommer at jeg må betale nogle medarbejder - fordi jeg har medarbejder. Som du selv er inde på, Bogholder, Revisor, Arbejdsleder, kontorpersonale.

Der skal afholdes Medarbejderudviklingssamtaler, lønforhandlinger, psykisk arbejdsmiljø rapport. Samtaler med arbejdstilsynet, forhandlinger med fagforening.

Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om.

For øvrigt - kunne du ikke tænke at arbejde for mig, jeg tror jeg vil blive godt tilfreds. :-)

For god ordens skyld, virksomheden får momsen retur.



Jo jeg vil meget gerne arbejde for dig :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)