Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undersøger jeg grundlag for udvikling af service

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er i gang med at sammensætte et tværfagligt team til en ny holistisk sundhedsservice  og træningsform med base i danmark. 
Vores målgruppe er folk der ønsker den højeste kvalitet og eksklusiv vejledning, vi ser os som modstykke til de etableret spillere der ønsker at gå efter laveste pris til den brede målgruppe. Vores gæt/forhåbning er at vores produkt vil være attraktivt for 5-12 % af det eksisterende segment. 

Nu er mit spørgsmål så, hvordan går jeg bedst muligt fra det teoretisk overslag som vi har, til at finde ud af hvor stor efterspørgelsen reelt set er?

Havde det nu været et normalt "fysisk" produkt, så ville jeg ringe firmaer op og præsentere vores produkt. Jeg ville præsentere det som om det allerede findes for, at finde ud af hvor mange der reelt set vil være interesseret. 

Dette ser jeg dog ikke som muligt da vi er en bredere service målrettet mod private.... Skal jeg bare gå ud på de forskellige gågader i danmark og begynde at "sælge" vores service og se hvor mange der vil være interesseret, eller er der en bedre måde at angribe denne udfordring på?

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Altid spændende med alternativer til det allerede etablerede.

Lidt afhængig af hvordan du tænker din sundhedsprojekt, selvfølgelig, så ville jeg forsøge at starte i det små med få forløb i stedet for at lave en stor undersøgelse af efterspørgslen (jeg er lidt i tvivl om, om det er et sundhedskoncept, hvor man mødes, eller om det er et digitalt koncept?). Det giver dig nemlig direkte feedback og mulighed for at justere på din idé undervejs.

Måske kan du finde nogen i dit netværk eller i facebookgrupper om sundhed eller tilsvarende, der har lyst til at prøve sundhedsservicen?

Jeg ville også lave en præsentation af produktet - enten på facebook, en hjemmeside, en brouchure eller pdf (afhængig af, hvor du mener, der er mulige kunder) for at forklare, hvad det er, du tilbyder.

Alt dette kommer ikke nærmere efterspørgslen på den kvantitative eller repræsentative måde, men til gengæld får du direkte feedback fra dem, du præsenterer produktet for, og det tror jeg er meget værd for dig i opstartsfasen.

Hvis du får fat i nogen, der er interesserede, og som kan teste din idé, kan du også snakke med dem om, hvad de efterspørger. Her får du i stedet kvalitative data på din målgruppe og deres behov og tanker om en sundhedsservice.

Så jeg ville sige “ja” til dit spørgsmål nederst i dit opslag:)

PS Jeg arbejder for Debitoor, som er et super simpelt regnskabsprogram til enkeltmandsfirmaer.

Jeg har skrevet en artikel i Debitoor iværksætterguide om det der med at bryde idéer ned:

Debitoor iværksætterguide

Mange hilsner

Majbritt, online editor, Debitoor

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbritt og tak for dit svar, beklager min sene respons. 

Vi har udviklet et fysisk koncept, hvor vi på sigt ønsker at inkludere digitale produkter og løsninger. 

At opstarte med små seksioner kan være svært i forhold til vores forretnings koncept. 

Da vi har brug for eget fysisk center hvor vi kan arbejde ud fra. 

Men efter som at vi går efter et sub. segment, så må det vel være smart at bruge facebook marketing, da vi vel derigennem kan søge efter folk inden for vores målgruppe. 

Spørgsmålet er vel jeg får præsenteret ideen på en sådan måde, at de ikke bare siger at de vil benytte vores service, men at dette ikke vel ske når produktet faktisk er tilgængelig. 

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:
Men efter som at vi går efter et sub. segment, så må det vel være smart at bruge facebook marketing, da vi vel derigennem kan søge efter folk inden for vores målgruppe. 

Spørgsmålet er vel jeg får præsenteret ideen på en sådan måde, at de ikke bare siger at de vil benytte vores service, men at dette ikke vel ske når produktet faktisk er tilgængelig. 

Ja facebook ville helt sikkert være et godt redskab. Evt. kombineret med en konkurrence ala "Svar på spørgeskema og deltag i konkurrencen om …..". 

En mulighed kunne være i en kort video og præsentere jeres produkt/service præcist og skarpt - kan i gøre det i tekstform er det selvfølgelig også helt fint, men personligt oplever jeg tit at video med en kombination af noget visuelt og speak "fanger mig mere", og kan give et bedre overblik. 

Jeg er egentlig helt enig med Majbritt om, at det kunne være en stor fordel at tilbyde jeres service gratis til ex. 10 kunder, teste servicen af (hvad fungerer godt og skidt for kunderne), og få feedback fra disse. Hvis i har brug for et træningscenter el. lign. til dette, kan i måske leje jer til det for at prøve det af, eller alternativt blot tilbyde vejledning el. lign. Tror det vil være en stor gevinst for jer, at få testet jeres service direkte af på kunderne - også selvom det måske ikke er helt nemt.  

Held og lykke med projektet :)

Mvh Uffe

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)