Hej jeg er i gang med at sammensætte et tværfagligt team til en ny holistisk sundhedsservice og træningsform med base i danmark. Nu er mit spørgsmål så, hvordan går jeg bedst muligt fra det teoretisk overslag som vi har, til at finde ud af hvor stor efterspørgelsen reelt set er? Dette ser jeg dog ikke som muligt da vi er en bredere service målrettet mod private.... Skal jeg bare gå ud på de forskellige gågader i danmark og begynde at "sælge" vores service og se hvor mange der vil være interesseret, eller er der en bedre måde at angribe denne udfordring på? |
Hej Rune
Altid spændende med alternativer til det allerede etablerede.
Lidt afhængig af hvordan du tænker din sundhedsprojekt, selvfølgelig, så ville jeg forsøge at starte i det små med få forløb i stedet for at lave en stor undersøgelse af efterspørgslen (jeg er lidt i tvivl om, om det er et sundhedskoncept, hvor man mødes, eller om det er et digitalt koncept?). Det giver dig nemlig direkte feedback og mulighed for at justere på din idé undervejs.
Måske kan du finde nogen i dit netværk eller i facebookgrupper om sundhed eller tilsvarende, der har lyst til at prøve sundhedsservicen?
Jeg ville også lave en præsentation af produktet - enten på facebook, en hjemmeside, en brouchure eller pdf (afhængig af, hvor du mener, der er mulige kunder) for at forklare, hvad det er, du tilbyder.
Alt dette kommer ikke nærmere efterspørgslen på den kvantitative eller repræsentative måde, men til gengæld får du direkte feedback fra dem, du præsenterer produktet for, og det tror jeg er meget værd for dig i opstartsfasen.
Hvis du får fat i nogen, der er interesserede, og som kan teste din idé, kan du også snakke med dem om, hvad de efterspørger. Her får du i stedet kvalitative data på din målgruppe og deres behov og tanker om en sundhedsservice.
Så jeg ville sige “ja” til dit spørgsmål nederst i dit opslag:)
PS Jeg arbejder for Debitoor, som er et super simpelt regnskabsprogram til enkeltmandsfirmaer.
Jeg har skrevet en artikel i Debitoor iværksætterguide om det der med at bryde idéer ned:
Mange hilsner
Majbritt, online editor, Debitoor