Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At gøre det umulige

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg ved egentlig ikke helt hvor jeg skal starte henne, og jeg ved egentlig heller ikke helt hvad formålet med dette indlæg er - Først og fremmest handler det om mig selv og mine drømme. Det er ikke mere end et par dage siden jeg droppede ud af min STX uddannelse og nu står jeg pludselig foran en masse fritid, inden jeg skal beslutte mig for hvorhen mit næste skridt skal tages. Skolen har egentlig aldrig rigtig interesseret mig, ikke fordi jeg er uintelligent, men fordi jeg tror på at jeg har en masse værdier og talenter som skal bruges et andet sted. Jeg har altid været bidt af tanken om at skabe noget stort og tanken om at kunne gøre det umulige, nemlig det de andre altid siger, at man ikke kan opnå. Det første jeg fik smidt i hovedet da jeg droppede ud var selvfølgelig, at jeg skulle sørge for at finde en anden gymnasial uddannelse med det samme, for ellers var min fremtid utrolig usikker og slet ikke mulig at gøre god. Jeg forstår mine forældres bekymring, men er stadig overbevist om, at jeg skal noget lidt andet. At være iværksætter er derfor en oplagt vej for mig at gå, netop også fordi jeg tror på, at JEG kan skabe noget stort og fordi jeg tror på, at netop JEG kan gøre det, som alle andre ikke turde gøre eller troede på. Jeg har en masse idéer, men mangler bare den ordentlige start. Jeg har et kæmpe talent for at formulere mig og for at skrive, og lige nu har jeg en del af ansvaret for et firmas hjemmeside, som jeg tjener godt på. Jeg føler bare jeg rigtig gerne vil igang med mit eget, hvor jeg selv har mere ansvar for at få det til at fungere og nu når jeg ikke går i skole mere, har jeg pludselig også tiden til det. Ja, det er hårdt arbejde at blive succesfuld og specielt hårdt arbejde at gøre karriere som iværksætter, men jeg tror på det umulige og det har jeg altid gjort - Om jeg tænker for urealistisk, eller er alt for dum må tiden vel vise, men jeg har behov for at udrette noget stort og bevise de folk som ikke troede på mine evner, at jeg klarede den.


Jeg ved ikke om dette overhovedet kunne bruges til noget for nogen af jer, men jeg havde i hvert fald under alle omstændigheder behov for at ytre dette og dele mine tanker med nogen som nok kan forstå det lidt bedre end de fleste jeg er tæt på i min hverdag.

Mvh

Anna L. Oehlenschlæger

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna :)

Jeg forstår din beslutning med det hele. Nu skal du bare have fundet det, som du brænder for. Så handler det bare om at komme videre derfra! 

Jeg vil gerne hjælpe dig. Læs min profil herinde, og se om jeg er en du har lyst til at få hjælp fra.

Skriv til min mail: cecilia-johanne@hotmail.com, så vil jeg gerne være en moralsk støtte og hjælpe dig med det praktiske.

Mvh Cecilia Rasmussen

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilia - Tusind tak for din kommentar. Jeg har sendt dig en mail!

Vh Anna

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anna.

Jeg vil gerne have lov til at komme med nogle bemærkninger.

Når du læser ordet Advarsel, så skal du ikke læse mere.

Meget af det du skriver kender jeg fra mig selv, jeg droppede også ud af skolen meget tidligt - til mine forældres forfærdigelse.

Jeg har hele livet ment jeg kunne gøre det umulige, og har det stadig sådan. Jeg lavede en koncept - som aldrig blev til noget, jeg havde et for godt job til at realisere det, det er i dag kendt som Bycyklen.

Jeg kan gøre Det Konservative Folkeparti til Danmarks største parti, og har da også skrevet til Søren Pape, men har ikke hørt noget. Det er helt oplagt med Søren Pape i spidsen og at valget kommer nu, men jeg tror at han og rådgiverne mener det er umuligt.

Jeg har igennem årene været nødt til at tager på kursus - det koster en pose penge, hvergang - dels for at få noget viden og ikke mindst for at få et netværk.

I dag kan du følge forelæsninger fra prestige universiteter i USA, selv har jeg haft megen fornøjelse af nogle af disse videoer.

https://www.youtube.com/channel/UC4EY_qnSeAP1xGsh61eOoJA

Ulempen ved en uddannelse er muligheden for at blive "hjernevasket" således at man følge noget man har lært og ikke er i stand til at se alternativer.

En jeg løbende snakker med, som ikke har nogen uddannelse, men har været selvstændig og solgt sin virksomhed.

Nogle af de penge han havde fået ud af det, investerede han i aktier. Vi talte løbende om hvilke aktier han købte og solgte, og hvergang havde han en god forklaring på, hvorfor han gjorde som han gjorde.

En dag ringede han til mig og fortalte at han havde trukket sig ud af aktiemarked, solgt alle aktier og ved så ikke rigtigt hvad han nu skal.

Han forklarede hvorfor han havde gjort det - og nysgerrig som jeg er - spurgte jeg om hvor mange penge det drejede sig om - lige godt 9 millioner.

Det var i maj måned 2008.

Om det var dygtighed eller held, ved jeg ikke, men han gjorde sådan set det umulige - trak 9 millioner ud lige inden finanskrisen ramte.

Og nu Advarsel

Advarsel

Egentlig har jeg et stor del af mit liv gerne villet være akademiker, hvilket aldrig er blevet til noget.

Akademiker er jo dygtige mennesker ---

Jeg var tilknyttet et Oversættelse bureau, som søgte efter medarbejder som var god til at skrive og kommunikerer,

Der kom en masse ansøgninger fra dygtige akademikere og mange af de ansøgninger jeg læste lignede dit indlæg.

Al teksten - derudaf i en stor smører, som er meget svært at læse.

Selvfølgelig spurgte jeg de dygtige tekstfolk i virksomheden om det var mig som havde et problem eller det var dem som skrev ansøgningerne. Måske de havde været på samme kursus, og lært at en ansøgning måtte max vare på 2 sider, og derfor var de tvunget til at skrive det hele ud i en køre. Men når di nu søger et job hvor man skal være godt til at skrive tekster, letlæselige og forstålige, er det måske ikke bedste stil at skrive det ud i et. Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på dengang jeg læste alle disse ansøgninger og hvor svært jeg har ved at læse det, min stærke side er ikke sprog, gramatik og tekst, men det er tal.

Da jeg nu ser du skriver at du har et kæmpe talent for at formulere dig og for at skrive, var jeg ved at falde ned af stolen af bar grin.

Det er muligt du har det store talent, men som jeg ser det er det ikke noget man ser i det indlæg du har skrevet.

Det er den store balancegang - ikke at tabe modet og troen på sig selv - når man opdager at man ikke er så god som man tror.

Eller omvendt - tag f.eks. X-factor, dommerenes yngling - Baraa, som seerne aldrig rigtig faldt for. Men prøv følgende - lyt koncentreret med lukkede øjne, over en god højtaler eller høretelefoner, så vil man blive overrasket over hvor meget bedre han er - i forhold til mange af de andre deltagere. Mange lyder - når du lytter med lukkede øjne - rimelige meget amatøragtig.

Og så lige en historie som jeg elsker.

En ung mand i Amerika, mangler et job og penge, så han ser at Microsoft søger en gulvvalsker. Han søger jobbet - det forløber fint, men til sidst bliver han bedt om at give sin e-mail, hvilket han ikke har, så han får ikke jobbet. Han er desperat, så han køber et æble og pudser det fint, og for pengene køber han 2 æbler som bliver pudset - - - og nu er han ejer af den største frugt/grønt virksomhed i usa. Intervieweren spørger - du har stadig ikke e-mail, tænker du aldrig på hvad du kunne have drevet det til hvis du havde haft en. Jo - så var jeg i dag Gulvvasker hos Microsoft.

Have a nice day.

  

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna 

Bare en lille kommentar herfra;

Du er ikke alene om disse tanker, jeg kender følelsen alt for godt.  Smile Jeg er selv idérig - min liste er nærmest endeløs. 

Det er skønt at læse, at du har så meget gåpåmod!

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mimi,

Fedt at høre, du også kan genkende de følelser jeg sad med.
Tak for din bemærkning!

Vh Anna

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)