Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår tager E-boks sig sammen?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som ved, hvornår E-boks tager sig sammen, og gør det muligt at videresende modtaget post automatisk?

I mellemtiden venter jeg stadig venter på, at de inkluderer noget så simpelt som et link i deres notifikations mails, som leder en hen til login siden Smile

Sjovt som, at når man kalder noget nemt, så bortfalder alle forpligtigelser og ambitioner om rent faktisk også at gøre det nemt!

Nå, men nogen bud på, eller nogen der hørt noget om udviklingen på området?

For når jeg finder artikler med kritik af tjenesten, så glider direktøren af på det hele, og henviser konstant til at deres egne brugerundersøgelser, som viser at folk er meget tilfredse med løsningen. 

Måske de lige skulle kigge forbi TP, og se deres rating derinde - E-boks på Trustpilot

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at det nogensinde bliver muligt at videresende post automatisk.

E-boks vil uden tvivl dække sig ind med at det er officielle dokumenter og post de sender, og dermed vil de nok hævde at det er et sikkerhedsspørgsmål der kræver login hvergang.

 

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du med "videresende" mener, at du gerne vil have det aktuelle brev sendt direkte til din email, så kommer det nok aldrig til at ske. Det ville være hovedløst at have personlige breve flydende rundt på nettet på den måde.

Link i emails kommer sikkert heller ikke. Af hensyn til sikkerhed og "phishing" er det rigtigt godt(!) at e-boks undlader links. SKAT derimod er totale it-tåber på det punkt.

To ting, der virkelig irriterer mig:

1. Man kan få breve, som man ikke kan besvare direkte.

2. Jeg skal hver gang acceptere, at e-boks må se mit cpr nr. Hvorfor fa'en kan man ikke bare tillade det én gang for alle?

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Straaberg:

Hvis du med "videresende" mener, at du gerne vil have det aktuelle brev sendt direkte til din email, så kommer det nok aldrig til at ske. Det ville være hovedløst at have personlige breve flydende rundt på nettet på den måde.

Link i emails kommer sikkert heller ikke. Af hensyn til sikkerhed og "phishing" er det rigtigt godt(!) at e-boks undlader links. SKAT derimod er totale it-tåber på det punkt.

To ting, der virkelig irriterer mig:

1. Man kan få breve, som man ikke kan besvare direkte.

2. Jeg skal hver gang acceptere, at e-boks må se mit cpr nr. Hvorfor fa'en kan man ikke bare tillade det én gang for alle?

1 er vel ikke e-boks problem som sådan men ja- 2 er da mystisk. Jeg kan lige tilføje, at man jo kan tildele en e-boks til at give fuldmagt til en anden bruger. Jeg f.eks. kan logge ind på min private e-boks og derefter vælge mellem min kones e-box (hun har givet mig autorisation) og på to selskaber jeg hjælper - så jeg kan med ET indlog vælge mellem 4 e-bokse - hvilket er ret smart.

Hele ideen med eboks ville sikkerhedsmæssigt forsvinde hvis man kunne få videresendt det hele privat - vel i samme stil som bankers e-mail vel heller ikke lige kan videresendes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan måske ikke videresende, men man kan jo gemme dokumenter hos sig selv, i skyen osv. uden de store krumsprimg. Lige så nemt som at videresende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare irriterende med sådan et formynderisk samfund, at beslutningen om, hvorvidt jeg ønsker at videresende mine mails til en såkaldt usikker mailadresse bliver taget for mig.

Inden E-boks skulle jeg jo heller ikke ned i den lokale bankboks og hente min post fra det offentlige, selvom min postkasse er lavet af en ganske usikker 1 mm tynd blikplade.

Det burde bare være op til mig selv, hvor sikkert jeg ønsker det skal være.

Og ja, den med CPR nummeret som skal godkendes hver gang, den er også til grin.

Korrekt John, det hjælper noget, når man kan give adgang til andre E-bokse til ens private konto, så man kan tjekke det hele på en gang :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Det er bare irriterende med sådan et formynderisk samfund, at beslutningen om, hvorvidt jeg ønsker at videresende mine mails til en såkaldt usikker mailadresse bliver taget for mig.
ja og nej. Myndighederne har jo en vis pligt til at sikre mod misbrug og snyd, og der er så utroligt meget af det, og en privat email er som en åben brevkasse. Hvis en myndighed, et forsikringsselskab, en pensionskasse skal sikre sig, at ting de sender er 100% sikre på at komme sikkert frem - så duer det ikke at sende med alm e-mail til privat mail box 

Vist er der noget formynderi over det men det er jo nok det man må ha med, når elektronisk post afløser breve med håndskrevet signatur og tilmed anbefalede breve osv

Må jeg anbefale en USB nøglefil - en lille USB man bestiller og har i USB port fast. Så skal man ikke rode med nøglekort hos eboks men logger på langt hurtigere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Må jeg anbefale en USB nøglefil - en lille USB man bestiller og har i USB port fast. Så skal man ikke rode med nøglekort hos eboks men logger på langt hurtigere

Hvordan fungerer det, hvis man logger på fra mange forskellige enheder, skal man så medbringe USB nøglefilen eller kan man lave en kombination mellem nøglekort/USB eller måske have mere end en USB?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan mig bekendt kun ha en dongle (som jeg flytter ved behov men som generelt bor i den maskine jeg bruger) Man kan sagtens stadigt ha nøglekort - donglen er en ren ekstra, så man kan logge på med nøglekort fra alle steder stadigt  det er sådan en fidus her jeg har i men port https://www.nemid.nu/dk-da/privat/nemid_paa_hardware/ 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Super John, det skal afprøves :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)