Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Havner jeg i fragtfælden?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et tidligere indlæg om Import fra Kina og nu hvor jeg troede jeg havde styr på processen, er jeg igen blevet i tvivl.

Havner jeg i fragtfælden?

Jeg har modtaget en kontrakt fra min leverandør via Alibaba med tilhørende Trade Assurance.

Først havde jeg bedt om FOB, men efter at have læst nogle indlæg omkring processen, ville jeg gerne have fragten inkluderet hele vejen til Københavns Havn.

Nu er anmodet, CNF.

Efter at have læst videre er jeg nu blevet i tvivl igen. For jeg kan se et par blogs om, at speditøren selv sætter de lokale omkostninger i Danmark, uden man kan gøre noget ved det?

Så, er det korrekt forstået at min leverandør laver en aftale med en dansk speditør, EFTER at jeg har bestilt ordren og at jeg ingen indflydelse har på denne prissætning og dermed kan risikere at betale høje summer for at modtage min leverance fra Københavns Havn?

I så fald, hvad kan man gøre og er det bedre at få DAT eller DAP i stedet? 

Mvh. Jacob

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob

Du har jo tidligere fået rådet at bruge kurer ved mindre forsendelser og søfragt ved store forsendelser minimum 1 kbm.

Køber du FOB (ved søfragt) så er det dig selv der bestiller en dansk speditør til at hjemtage godset.  Ved FOB kommer du ikke galt af sted såfremt du får en "all in pris hos speditøren"

 

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn

Korrekt, men besluttede mig for at bestille en større ordre hjem alligevel.

Kurer prisen på denne er ca. 10 gange større end søfragt-prisen (i fht. til de priser leverandøren har opgivet for mig).

Har nu tre muligheder:

1 (som du siger) FOB, og efterfølgende få en dansk speditør til at hjemtage godset.

2, som leveringen ser ud nu, CNF, hvor jeg skal betale, så vidt jeg kan forstå et ukendt beløb for at kunne få mit gods fra pakhus (da jeg først kan få denne pris opgivet efter ordren er lavet?).  Hvis forstået korrekt ved CNF, er prisen jeg betaler inkl. transport til Københavns Havn - men har jeg selv indflydelse på det efterfølgende forløb ved CNF?

3) DAP, selvom jeg går udfra det ofte vil være dyrere men måske nemmere i processen

Er der noget jeg overser?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

 Du har tidligere fået anbefalet FOB som den bedste løsning ved søfragt - hvorfor overvejer alle mulige andre løsninger?  FOB er den bedste løsning fordi du kender den eksakte pris frem til din dør, prisen er billig,  all kommunikation forgår med en dansk speditør.

CNF er ikke en  godkendt betegnelse iht. incoterms, ergo er det svært helt specifikt at vide det dækker over.                                                                                                                                                                                                                                    

DAP kan sagtens bruges, men jeg tvivlker på at nogen kinesisk leverandør ønsker at bære risikoen for dit gods helt frem til din dør. Hvis du kan få DAP tror jeg det bliver en meget dyr fornøjelse for dig. 

Det er  i øvrigt en god ide at uanset hvad leveringsbetingelser der vælges at de er basseret på incoterms 2010.  Så f,eks leverrandøren til at skrive DAP eller FOB according to Incoterms 2010.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)