Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvungen medlemskab af en grundejerforening ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I den grundejerforening jeg bor i, og hvor jeg er medlem af bestyrelsen, er der nogle stykker som ikke mener, at de kan tvinges til at være medlem af vores grundejerforening. Jeg mindes også at have læst et sted, at man ikke kan tvinges til et sådan medlemskab, men i vores vedtægter står der -

"§2 Foreningen er stiftet i henhold til den i deklaration tinglyst den 22 februar 1957 fastsatte bestemmelser om, at samtlige ejere af parceller udstykket af matr. nr 32cd og 32cf, skal være medlem af en grundejerforening".

Personligt mener jeg at denne bestemmelse er med til at tvinge folk til at være medlem, og at man kun kan melde sig ud ved at flytte. 

Men findes der regler der kan "overskrive" vores vedtægter, så folk kan fritages for medlemskab ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget almindelig at der er tinglyst pligtigt medlemskab af grundejerforening på matriklen.

Er der det, kan man ikke komme udenom.

Natasha

Fra Hedehusene
Tilmeldt 24. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

En grundejerforening som din, er du tvungent medlem af.

Du kan kun blive "udmeldt", når du sælger din ejendom.

Du kan læse meget mere i miljøministeriets  : Vejledning nr 7 1983 -grundejerforeninger og lokalplanlægning.

du kan nemt finde den på nettet  - den har ISBN nr   87-503-4640-7 .

Du kan endvidere finde meget stof, som lovmæssigt er gældende for din grundejerforening

med venlig hilsen

IKP                                                       

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)