Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal prisen på mine gode hjemmelavet kiks være ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg indrømmer gerne, at jeg er VILD med kiks. Udover at spise kiks, er jeg også rigtig GOD til bage dem. 
Jeg har fuldtidsarbejde, men ønsker nu at gå et skridt videre i min "kiks hobby" og sælge friske hjemmelavet kiks til folket.

Jeg har derfor siddet og regnet ud  hvad det koster at lave 500g kiks.
Ifølge mine beregninger kommer ½kg kiks til koste mig 65kr + emballage +(huslej).


Måske kan produktions omkostninger sættes lidt ned.

Men hvad skal min salgsprisen være uden at de virker for dyrt?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvom dine kiks helt sikkert er de bedste, så må du nok skele til hvad lignende produkter koster.

Ligeledes hvor lang tid du er om at producere den givne mængde, så du kan begynde at regne en fornuftig timeløn ud.

Udover at producere dem, skal de jo også sælges - det koster også noget, i form af webshop/butik, betalingsløsning, reklame mv.

Husk også alle de ekstra omkostninger der kommer på til fødevarestyrelsen/kontroller/smiley ordning når vi taler fødevarer.

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lave kiks på bestilling. De er derfor frisk og uden farve og tilsætningsstoffer.

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmelavet kiks:
Jeg har derfor siddet og regnet ud  hvad det koster at lave 500g kiks.
Ifølge mine beregninger kommer ½kg kiks til koste mig 65kr + emballage +(huslej).

65kr for 500g i produktionspris lyder som rigtigt meget, set i forhold til at kiks sælges til:

300g Tuc kiks 26kr

400g Digestive 16kr

300g Økologiske kakao speltkiks 25kr

600g Mariekiks 11kr

Med andre ord skal du altså lave virkelig gode kiks, med en hel speciel historie omkring sig, før de er så meget bedre at folk vil give langt mere for dem end for økologiske kakao speltkiks fra Urtekram til langt under det halve Smile

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine kiks kan ikke sammenlignes med kiks i supermarkeder.

jeg bager kiks og bringer dem ud. de er håndlavet og smager himmelske.

Man skal have spist en hjemmelavet kiks for at vide, at den ik kan samnenlugnes med kiks som har ligget på hylderne lang tid.

Produktionspris på 60/65 kr er fremkommet, hvis jeg køber mine ingrediencer i Bilka.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke for at være en lyseslukker. Men stiller mig meget tvivlende overfor det lovlige i konceptet.

Jeg tror ikke, at det er særlig lovligt, at bikse kager sammen hjemme i eget køkken, og sælge til slutbruger. Man må jo dårligt give mad væk gratis til venner og familie.

Det vil kræver en bunke tilladelser, adgang til godkendt køkken osv.

Natasha

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal lave kiks til salg skal du vel heller ikke købe ind i bilka!! I så fald skal du jo dele fortjenesten på råvarerne med bilka.

Hvor om alting er, så virker det lidt op af bakke.

Du skal lave rigtig mange kiks i timen hvis du skal tjene en fornuftig timeløn. Det kræver vel nærmest en "fabrik" :-)

Hvis det bare er hobby og kun for sjov, skal du vel bare sælge for det du har lyst til. Markedet vil hurtig fortælle dig om du har ramt nogenlunde rigtigt.

Mit råd til dig er at sælge dem i meget små pakker, så bliver prisen ikke for skræmmende!

De bedste hilsner

Anders

PS: Vær opmærksom på at du IKKE må producere kiksene i dit eget private køkken..

PPS: Hvad er forskellen på dine kiks og så småkager. I mine ukyndige øjne ligner det småkager :-)

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig nu, nu søger jeg feedback på ideen og prisen.

Klart de skal laves i industrikøkken

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det du fremstiller har da intet med Kiks at gøre, det virker mere som en cookie eller en småkage, "en kiks er et lille, tørt og sprødt stykke bagværk af groft eller fint mel."   

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmelavet kiks:
ideen og prisen.

 Prisen er jo total vanvittig, med avance og moms bliver det nok Danmarks dyreste cookie. 

I øvrigt må de kun fremstilles i et godkendt produktionskøkken. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)