Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte/udbetale løn til ansat

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Min virksomhed er 90% klar til at blive lanceret men der mangler lige det sidste.

Jeg skal have én ansat i min virksomhed (som jeg kender privat), og synes derfor der er mange ting jeg skal sætte mig ind i.

Hvordan ansætter man i realiteten en person? (step by step guide??)

Hvordan indberetter jeg lønnen? Hvis jeg opretter mig ved Danløn, hvad skal jeg så gøre for at få det hele til at løbe rundt?
Skal jeg bare oprette virksomheden og én medarbejder og så ellers indtaste lønnen måned for måned, eller skal jeg selv indberette a-skat, atp, am-bidrag osv til skat?

Håber i kan hjælpe mig og min enkeltmandsvirksomhed!

/Steffen

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der med løn kan godt være lidt besværligt, men det behøver det slet ikke. Læs med her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ha kryds i arbejdsgiver registrering på virk.dk for din virksomhed når du logger ind

Du kan tilmelde danløn ved at printe aftalen og aflevere i banken som videresender. Så er det bare at oprette medarbejderen som enten timelønnet eller funktionær (google funktionær så ser du hvad der gør at folk bliver funktionærer automatisk) og så angiver du time tal og gage eller løn og når du har angivet CPR og mandens bankkonto og din egen, så klarer danløn skat - udbetaling og giver dig anvisning på bogføring. 15  kr pr lønkørsel

Mulitdata/bluegarden er endnu nemmere men lidt dyrere - der kan du bare sende dem en mail med oplysninger så klarer de alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du skal ha kryds i arbejdsgiver registrering på virk.dk for din virksomhed når du logger ind

Du kan tilmelde danløn ved at printe aftalen og aflevere i banken som videresender. Så er det bare at oprette medarbejderen som enten timelønnet eller funktionær (google funktionær så ser du hvad der gør at folk bliver funktionærer automatisk) og så angiver du time tal og gage eller løn og når du har angivet CPR og mandens bankkonto og din egen, så klarer danløn skat - udbetaling og giver dig anvisning på bogføring. 15  kr pr lønkørsel

Mulitdata/bluegarden er endnu nemmere men lidt dyrere - der kan du bare sende dem en mail med oplysninger så klarer de alt

vh John Hannover

Jeg har registreret mig som arbejdsgiver, da jeg oprettede virksomheden - så den er klaret! :)

Hvad med ansættelseskontrakt og betingelser for ansættelsen? Findes der en skabelon eller er det ikke engang nødvendigt at have sådan en?

Skal jeg ikke også have fat i personens skattekort?

På forhånd tak.

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan givet google ansættelseskontrakter - de er forskellige for funktionær og timelønnede

nej du skal ikke ha personens skattekort - bare CPR nr navn og adresse, så når du indberetter -i skat eller lønprogram, finder skat selv skattekort og alle de nødvendige ting

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du kan givet google ansættelseskontrakter - de er forskellige for funktionær og timelønnede

nej du skal ikke ha personens skattekort - bare CPR nr navn og adresse, så når du indberetter -i skat eller lønprogram, finder skat selv skattekort og alle de nødvendige ting

vh John Hannover

Jeg er kommet i tvivl om jeg er registreret som arbejdsgiver, idet jeg ikke kan se nogle forpligtelser under "Dine registreringer" på virk.dk.

Hvordan opretter jeg mig som arbejdsgiver? Har set på virk.dk at jeg skal gå ind under virk.dk/virksomhed, men guiden fortælle intet om hvad jeg så skal ændre derinde under.

Danløn:

Hej Steffen

Når du opretter en lønmodtager i Danløn, henter systemet automatisk vedkommendes skattekort, så det skal du ikke tænke på. Læs evt. mere på http://www.danlon.dk/front/resources/kom-godt-i-gang.pdf og prøv Danløn gratis på http://www.danlon.dk/prov-gratis.html.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på salg@danlon.dk

Venlig hilsen

Danløn

Det gør tingene en del nemmere. Har tænkt mig at bruge den gratis prøveperiode, men kan jeg godt blive betalende kunde på samme konto senere hen?

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du fortsætter bare med samme konto når du vælger at indgå en aftale og blive betalende kunde.

Venlig hilsen

Danløn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen1611:
Hvordan opretter jeg mig som arbejdsgiver?
logger på virk.dk med medarbejder signatur https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed  her kommer du undervejs i din scroll til et sted - helt som med kryds i moms og f.eks. import og eksport registrering - hvor du sætter kryds i arbejdsgiver registrering 

Jeg har ikke haft tid til at se denne igennem men det ser ud til at den også vejleder https://virkguiden.virk.dk/kurser/skal-du-vaere-arbejdsgiver 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 53
Fra  Korrektureksperten.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Steffen1611:
Hvordan opretter jeg mig som arbejdsgiver?
logger på virk.dk med medarbejder signatur https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Webreg_aendre_virksomhed__lukke_virksomhed  her kommer du undervejs i din scroll til et sted - helt som med kryds i moms og f.eks. import og eksport registrering - hvor du sætter kryds i arbejdsgiver registrering 

Jeg har ikke haft tid til at se denne igennem men det ser ud til at den også vejleder https://virkguiden.virk.dk/kurser/skal-du-vaere-arbejdsgiver 

vh John Hannover


Nu forstår jeg. Har fundet det rigtige sted og jeg er registreret som arbejdsgiver fra den 1. April. og dette kan jeg se idet jeg er registreret til at betale a-skat og am-bidrag (inkl. b-indkomst) ?

Mvh, Steffen Mortensen indehaver af Korrektureksperten.dk.

Facebook: www.facebook.com/korrektureksperten.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)