Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedsform skal min virksomhed oprettes som hos CVR?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne starte min egen oversætter-, tekstforfatter- og korrekturlæservirksomhed, men jeg usikker på, hvilken virksomhedsform jeg skal oprette min virksomhed som hos CVR-registret.

Er der nogen, som kan hjælpe ift. dette?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke skal ud og stifte gæld, have flere investorer etc - og du bare gerne vil igang så billigt som muligt - så bare registrere det som en enkeltmandsvirksomhed - da det er nemmest og gratis. 

For at holde det administrative nede, så lær at bruge www.dinero.dk fra start - de gør det sgu godt. 

Og når du har brug for en hjemmeside, så skriver du bare til mig :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tak :)

Ved du, om der er noget, man skal overholde ift. indlevering af regnskab mv., hvis man opretter en enkeltmandsvirksomhed, og man starter i det små ift. omsætning osv.?

Har du nogle eksempler på hjemmesider du har lavet?

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som enkeltmandsvirksomhed afregner du skat som du plejer som privat person. Der er intet krav om årsregnskab for denne selskabtype.

Husk når du får lavet hjemmesider eller andet IT at vide hvad du vil ha'. Jeg har i gennem 6 år arbejdet med kvalitetssikring af IT systemer, og 90% af alle problemer starter med at kunden ikke ved hvad de vil ha eller ikke beskriver det godt nok for IT udviklerne.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så jeg kan i princippet starte virksomheden og starte den langsomt op og er ikke forplligtet ift. det offentlige, før jeg har noget reel indtjening?

Tak for godt input - det er nok en god idé, at jeg får mig nogle klare idéer omkring, hvad jeg gerne vil have.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ksvictor:
Der er intet krav om årsregnskab for denne selskabtype

Regnskabspligt er der skam for enkeltmandsvirksomhed. Du har har bare ikke pligt til at indsende det med mindre SKAT efterspørger det.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke i tvivl om det er personlig virksomhed (enkeltmands) du skal oprette. Jeg vil også foreslå momsregistrering fra start.

Ser her om regnskab og de ting du skal vide om det http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html for ja - du skal føre fuldt regnskab, det er bare ikke offentligt og du skal ikke indsende med mindre skat beder om det, men du skal gemme det med alle bilag og følge bogholderiregler fuldt ud, selv om du ikke skal indsende

Se her om hvordan du stifter og kommer i gang http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)