Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er alle POS/kassesystemer online?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv admin@coastmail.dk

Fra Odense
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Nej ikke nødvendigvis. Et POS system er et software program i noget fortrykket hardware. Om det online eller offline er hvad producenten har udviklet. 

De fleste kæder har faktisk ikke en kasseløsning der arbejder online, men sender data til en central server

Hos os POSone.dk har vi flere versioner af kassesoftware/ POS, der er hardware uafhængigt, som både kan arbjeder lokalt offline og sender data til "skyen" eller kassesoftware der arbejdet rent online. POSone.dk  online løsning laver  en lokal backup hvis internettet skulle være ned, så kassen kan arbejde i offline mode og dataen synkroniseres igen når kassen får internet afgang etableret. Man er derfor ikke sårbar ved nedbrud af internettet, hvor imod mange online kasseløsninger arbejder udelukkede via internettet og dette er ikke optimalt.

Mange kunder benytter online og offline muligheden til at tage en kassen med til messer, popup butikker/restaurenter m.m.

Jeg håber dette giver svar på spørgsmålet, eller ring endelig til en af vores løsningskonsulenter på 70221315

Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Fresno Bob

Tak for din mail. Jeg skriver en lang smøre med spørgsmål til dig i en af de kommende dage.

@ Brian Kock

Tak for dit svar.

Det kan være jeg anskuer softwaren og teknikken helt forkert. Min umiddelbar tanke var, at næsten alle kasseterminaler(med et installeret POS system) fungerede som en selvstændig 'computer', og derfor undrede det mig at alle kasseterminaler derfor ikke var online..

Men siden alle kæders kasseterminaler nu ikke er direkte online, så har de vel en LAN adgang til en central server (som du skriver), som står ude i baglokalet eller andet sted. Denne central server må vel være online?

I og med en kasseterminal - med et installeret POS system - ikke vil kunne sende data direkte til en server jeg har opsat, vil det så være muligt at modtage data fra central serveren? Et eksempel kunne være; at der sker et salg i fx en Matas butik. Det salg registreres i kasseterminal og sendes vel videres til central serveren. Vil det være muligt for central serveren at sende denne data videre til en server jeg har opsat?  

Et andet eksempel kunne være den måde ekvittering.dk fungerer på. Hvordan modtager de data fra kasseterminalerne når der registreres et salg og samtidig udstedes en kvittering? Eller fungerer deres koncept udelukkende over dankortterminalen?

Lige et sidste tillægsspørgsmål: Er alle POS systemer Windows-programmeret?

På forhånd tak endnu en gang! :)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)