Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsidé: ”Lån en momsregistrering”

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rønde, Syddjurs
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg påtænker at etablere en virksomhed, som kan være ”mellemmand"
mellem hobby-fabrikanter og etablerede salgsvirksomheder.
Målgruppen er hobby-fabrikanten.
Koncept: "Lån vores momsregistrering til at sælge dit produkt". Baggrunden er, at jeg engang på hobbyplan fremstillede et produkt,
som jeg gerne ville have den lokale købmand til at sælge for mig. Jeg fik det svar, at det var desværre ikke muligt når jeg ikke var
momsregistreret.
Det samme svar har jeg fået andre steder. Har jeg ret i, at en sådan service vil være nyttig? Juridisk er der spørgsmålet om produktansvar.
Jeg må også overveje, om en sådan service vil kunne misbruges af
nogen. Har nogen af jer kommentarer til ideen, så vil jeg blive glad.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tager kun få minutter at momsregistrere sig, så hvorfor bruge en mellemmand, bare for at undgå momsregistrering? Hvis man kommer over 50.000 kr. i omsætning skal man jo alligevel momsregistreres. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker heller ikke der er nogle kunder i det. da det som carsten siger koster 500 at oprette sig, og det tager 5 minutter. Så investeringen er hurtigt tjent ind i forhold til at købe dit eget CVR nummer...

Fra Rønde, Syddjurs
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tak for jeres svar, det lyder fornuftigt nok medmindre man som lønmodtager er afhængig af at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg har haft et CVRnummer, men i en periode hvor jeg var fyret fra mit fuldtidsjob skyndte jeg mig at få det slettet - for at undgå bøvl med Akasse og Jobcenter. De kan være meget firkantede.

Jeg ønsker først og fremmest at være til nytte. Er der penge i det, så tager jeg dét med.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Kejser-Andersen:
Tak for jeres svar, det lyder fornuftigt nok medmindre man som lønmodtager er afhængig af at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Så fristes jeg til at sige, at det vil være svindel, hvis det er sådan kunderne vil bruge ordningen. Også selvom hensigterne måske er gode nok.

Mig bekendt tillader mange a-kasser en bibeskæftigelse, som eks. egen virksomhed, hvis man modregner det man tjener, og de timer man bruger (formoder jeg), i den ydelse man modtager.

Mvh Carsten

Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne have et firma. du må dog ikke have nogen indtægt. og så skal du selvfølgelig stadig stå til rådighed ved at deltage i kurser eller aktivering. 

Altså det er virkelig en niche virksomhed du har gang i :D 

Jeg tror du kommer til at have meget bøvl med faktureringer kontra hvad du kommer til at tjene.. 

Du skal jo huske hvis du har 100 kunder der hver køber 2 produkter om året så er det allerede der 200 bilag for udgifter, og 200 bilag for indtægter.

Udover det skal folk enten betale forud eller også skal du til at lægge penge ud for folk. og derved risikere du dårlige betalere osv.. 

Men ja held go like med set :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Per Kejser-Andersen:
Jeg påtænker at etablere en virksomhed, som kan være ”mellemmand"
mellem hobby-fabrikanter og etablerede salgsvirksomheder.
Målgruppen er hobby-fabrikanten.
Koncept: "Lån vores momsregistrering til at sælge dit produkt".

Er der ikke bare tale om almindelig kommissionsalg?

Fra Rønde, Syddjurs
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det vil nok i mange tilfælde være kommissionssalg, der behøver en mellemmand.

En købmand, som tager et parti juledekorationer ind og ser, om de kan sælges, måske mest for at glæde hobby-producenten.

Min egen købmand har forklaret, at hans regnskabsprogram ikke kan håndtere indkøb fra private, fordi der så ikke findes nogen indgående moms at trække fra.

Måske tager han fejl.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Kejser-Andersen:

Min egen købmand har forklaret, at hans regnskabsprogram ikke kan håndtere indkøb fra private, fordi der så ikke findes nogen indgående moms at trække fra.

Måske tager han fejl.

enten har han et tossedårligt program eller også tager han fejl - eller vil bare ikke. Jeg kender ikke et eneste rigtigt regnskabsprogram (som heller ikke nogen forkerte) som ikke kan håndtere en vare uden moms
Det købmanden nok mener er, at det ikke kan håndtere brugtmoms - som er en moms man kan bruge når man køber af private - og så betaler man kun moms af fortjenesten. Det kan programmet ikke - her er lidt om brugtmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html  - den er lidt kompliceret at bruge og skal overholdes. 

Selve det købe uden moms og så bare sælge med moms på salgsprisen, det kan hans program sagtens håndtere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rønde, Syddjurs
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tusind tak for et nyttigt link. Nu har jeg noget at arbejde med.

Mellemmanden, som laver alt papirarbejdet for at skåne købmanden, kommer vist ikke uden om at være ejer af varen et stykke tid.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)