Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Webbureau med - solo eller med flere partnere?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Jeg har fra tid til anden spekuleret i hvorvidt at jeg kan/bør starte et Webbureau udfra de erfaringer og viden jeg har indenfor området. På "hobby" plan har jeg flere domæner som jeg bruger en del tid på. Det meste af det er wordpress og jeg har nu fået oparbejdet en god basisviden ifht. SEO, brug af sociale medier, Wordpress, plugins, nyhedsbreve mm. I mit arbejdsliv har jeg beskæftiget mig med salg og handel de seneste 10 år og det er i dialogen og det spil der er med kunden at jeg trives aller bedst. Jeg har været nørd siden min 100 mhz pentium maskine og også der føler jeg mig godt og gedigent velfunderet.

I erkendelse af at man ikke kan alt til perfektion i denne verden og at mottoet om "bedste mand til opgaven" ofte gør sig gældende, har jeg tænkt følgende tanke: Jeg ved med sikkerhed at mange kører Webbureau ved at have indiske programmøre og i den dur, men hvorfor ikke teame op med andre der er bedst til det de nu kan og på den måde skabe en succes. Jeg er god til kold canvas og salg i al almindelig, jeg har en forståelse for og indgående kendskab til det at lave websites og jeg har lysten til at iværksætte ting.

Min bekymring og overvejelse går så på, om det er en god ide at danne fast makkerskab med en der er 500-meter-mester i ex. Wordpress og eje hver 50% af et eventuelt ApS ELLER om det klogeste er at jeg ser mig riiiiigtig godt om, for netop at finde en dygtig og selvstændig webudvikler, en grafiker og hvem der ellers kunne være interessant for et sådan team. Altså med andre ord en model hvor alle har hver deres firma men hvor der så også kan ligge en usikkerhed i om man så altid kan trække på hinanden når opgaverne er der. Ulempen kan jo unægtelig være at en dygtig samarbejdspartner pludselig har travlt med andre opgaver eller worst case er lukket pga. konkurs eller andet. Der sidder garanteret nogle meget dygtige mennesker derude og tænker "hvis jeg dog bare kunne få nogle opgaver i hus" og jeg sidder omvendt og tænker "hvis jeg dog bare for pokker havde sort bælte og 3. Dan i det hele, så havde jeg slet ikke behøvet denne tråd". Så bedste mand til opgaven, men er det smartest at starte selskab med en forretnings partner eller fra tid til anden hyre andre ind. Grundlæggende at jeg en tryghedsnarkoman og mine adrenalin rush skal helst ikke hentes i hvorvidt at kvaliteten af vekslende samarbejdspartnere er knald eller fald.

Tidligere har jeg set et Webbureau decideret søge efter en sælger til no cure no pay arbejde, men det er ikke den vej rundt jeg ønsker at tingene skal foregå. Planen er at jeg også selv skal have mulighed for at udvikle mine evner indefor CMS, marketing, SEO osv. Så en stram og skarp opdeling med faktura frem og tilbage er måske liiiiidt uønsket.

Sidst men ikke mindst skal det siges at jeg er i fast og godt lønnet job. Det lægger jo også beslag på nogle af døgnets i forvejen for få timer. Det giver så en sikkerhed som jeg ikke uden videre giver afkald på.

Vigtigst af alt (læs: ALFA og OMEGA) utilfredse kunder er aldrig en mulighed i min verden. Hellere æde en kamel for meget end én for lidt. Med det i mente er der jo også en overhængende risiko for at andre ikke helt deler samme opfattelse som jeg.

Jeg ved ikke om jeg har formået at tegne et godt nok billede af mine overvejelser, ellers spørg endelig.

God påske :)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 123
Fra  WeCode Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dig PM:)

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels og jeg har sendt dig en besked - god påske og ser frem til at lære dig bedre at kende.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)