Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i virk.dk faktura - billedkunstner i vildrede

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er igang med en udsmykningsopgave som jeg bliver betalt for i tre rater. Jeg har som billedkunstner en enkeltmandsvirksomhed. Jeg skal fakturere via virk.dk, og her kommer saa spoergsmaalet: 

i deres fakturablanket skal man 'tick'e moms 25% paa eller af. Mine rater er fastsatte, men indeholder de moms, eller skal de ikke indeholde moms? Raterne indeholder delvist honorar for opgaven, delvist et budget til at betale diverse producenter og leverandoerer af materialer.

Haaber at venlige eksperter kan raadgive mig - tak! og bedste hilsner. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er ikke lige til at sige ud fra din beskrivelse som jo både kan ha element af kunst-  som kan høre under kunstnermoms - men så også andre elementer - diverse producenter og leverandører  som formentlig er momspligt helt normalt. Du vil i alle fald nok vide, om du har momsregistreret din virksomhed

Jeg tror jeg ville ofre en halv time med en revisor, så du får moms- ja eller nej korrekt. Det har ikke at gøre med om du skal gøre det via virk.dk eller en helt almindelig faktura, men om hvorvidt der er alm moms/kunstnermoms eller du er under momsgrænse osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har jeg forstået hele spørgsmålet forkert..... Men fakturerer du via virk.dk, fordi det er en offentlig instans du skal sende fakturaen til ? (EAN) 

Kan du ikke bruge Dinero - det er gratis ? :) 

/simon

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon F.:
Kan du ikke bruge Dinero - det er gratis ? :) 

Det er da også gratis via Virk. - Ikke nemt - men gratis Smile

I øvrigt er jeg helt enig med John. En halv time med en revisor eller dygtig bodholder kan spare dig for mange problemer fremover.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte

Så er det da godt at vi lige nu har et tilbud, hvor du som ny Dinero Bruger får 12 måneder Dinero Pro og 2 timer hos en revisor for bare 1.164 kr. + moms.
Og ja, der kan man gratis og super let lave EAN fakturaer og meget mere :-)



De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for tilbuddet, men jeg bruger et branchetilpasset program - og desuden Fakturaservice.dk til at lave EAN fakturaer. De er ganske vist ikke helt gratis, men så vidt jeg husker mindre end 4 kr. pr. faktura og meget nemt at bruge.

Men havde jeg været nystartet iværksætter i dag, havde jeg temmelig sikkert været Dinero-bruger.

Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

tak for mange svar,

Og ja, jeg bruger virk.dk eftersom det er en off institution der betaler mig.

Jeg vil tale med en revisor...hmmm

Tak 

og

VH

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)