Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af depositum ehvervslejemål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg har i sin tid betalt 46.250,00 kr inkl. moms  i depositum til et butikslokale. 
Vi står nu og skal have lavet en opgørelse og afregnet depositum, eftersom der ikke er noget ødelagt, så skal jeg have mit fulde depositum tilbage.
Udlejeren sender mig en opgørelse, hvorpå der bliver tilbagebetalt 37.000,00 kr ex moms - Jeg har tidligere afregnet med andre butikslokaler, hvor jeg har fået det fulde beløb tilbage inkl. moms? Hvad er rigtigt og forkert?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

mackhaidang:

Kære Aminoer.

Jeg har i sin tid betalt 46.250,00 kr inkl. moms  i depositum til et butikslokale. 
Vi står nu og skal have lavet en opgørelse og afregnet depositum, eftersom der ikke er noget ødelagt, så skal jeg have mit fulde depositum tilbage.
Udlejeren sender mig en opgørelse, hvorpå der bliver tilbagebetalt 37.000,00 kr ex moms - Jeg har tidligere afregnet med andre butikslokaler, hvor jeg har fået det fulde beløb tilbage inkl. moms? Hvad er rigtigt og forkert?

Du skal som udgangspunkt have det samme tilbage som du har betalt. Nu er 37.000,00 kr ex moms også lig med 46.250,00 kr inkl. moms, så du burde af udlejer få udbetalt hele beløbet på 46.250 kr. 

Så hvis jeg var dig ville jeg da tage fat i udlejer igen og bede om at få udbetalt differencen! Der er intet momsretlig grundlag for at tilbageholde netop den betalte moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frem og tilbage er lige langt.

Da du i sin tid betalte depositum inklusiv moms trak du beløbet fra i moms så din nettoudgift var 37.000 kr. Udlejer afregnede momsen med SKAT. Hvis det kører lige efter bogen går transaktionen nu den modsatte vej. Udlejer har fradrag og du afregner momsen til SKAT. Udlejer får en likviditetsfordel - frem til afregningstidspunktet for moms.

Hvis det et spørgsmål om likviditet for dig så henhold dig til at du vil have beløbet inkl. moms tilbage. Hvis likviditet ikke spiller en rolle så bogfør de 37.000 uden moms.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)