Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé sikring - Hvornår kan man eller burde man fortælle andre om sin idé?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad ville være en fair betaling for underskrift af en NDA, rådgivining osv.?

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ecentralen:

Det du i virkeligheden siger, burde du havde sagt til at starte med. Det er meget mere forståeligt. :)

Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej prøv en civil ingeniører med aftale om non disclosure agrement.

Mvh Erik

 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som rigtig dårlig business case. Udviklings- og produktionsomkostningerne er ukendte, og det betyder som regel undervurderet med mindst en faktor 10. Ud fra hvad du skriver gætter jeg på at du ikke har regnet salgs- og markeringsomkostningerne med i din business case, hvilket typisk tyder på at slaget er overvurderet med mindst en faktor 10.

Det er sikkert en rigtig fed idé du har, men højest sandsynligt en rigtig dårlig investering. Så du kan sikkert fortælle alle om din idé, og højest sandsynligt vil du have svært ved at overbevise nogen om det er en fed idé (og derfor er der ingen som vil stjæle den).

Omvendt kan jeg også tage fejl :) Held og lykke med det. Du kan gerne sende mig en NDA og fortælle mig om din idé.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ksvictor:

Det lyder som rigtig dårlig business case. Udviklings- og produktionsomkostningerne er ukendte, og det betyder som regel undervurderet med mindst en faktor 10. Ud fra hvad du skriver gætter jeg på at du ikke har regnet salgs- og markeringsomkostningerne med i din business case, hvilket typisk tyder på at slaget er overvurderet med mindst en faktor 10.

Det er sikkert en rigtig fed idé du har, men højest sandsynligt en rigtig dårlig investering. Så du kan sikkert fortælle alle om din idé, og højest sandsynligt vil du have svært ved at overbevise nogen om det er en fed idé (og derfor er der ingen som vil stjæle den).

Omvendt kan jeg også tage fejl :) Held og lykke med det. Du kan gerne sende mig en NDA og fortælle mig om din idé.

Hvor kom det fra, har jeg overset en masse i denne tråd?

Jeg troede ikke at trådstarter overhovedet var nået dertil!

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erikamdi

Det vil jeg undersøge, lyder som en god idé.

Hej Ksvictor

Som Arguins påpeger, så er jeg ikke nået der til.

Jeg søger ikke investorer eller partner, lige pt. i hvert fald. Det jeg søger er, viden omkring hvor/hvem jeg kan henvende mig til med min idé og evt. med hvilken sikring af min idé, så jeg kan komme til udviklings- og produktionsomkostningerne. De omkostninger vil ikke blive en realitet, medmindre jeg finder den/dem der kan hjælpe mig. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan ikke huske om jeg har linket før - men http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html vil fortælle en del om mine tanker om NDA. Langt flere tanker bliver aldrig til noget, fordi den der har tanken er rædselsslagen for at nogen skal stjæle den, end der er tanker der stjæles

Du skal som absolut minum ud med en masse omrking tankerne - inden for hvilket område, og hvilke problemer de løser - rigtigt meget uden at det aller mest hemmelige - ellers dør det hele af sig selv

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Det var også bare for at være lidt provokativ, men vi ved INTET om din idé, andet end den måske kræver at der udvikles et nyt materiale.

Så snart du går til din første kunde, er det ikke længere er hemmelighed. Så selv hvis din idé var helt unik, så kan alle fra det tidspunkt kopier dit koncept. Hvis du ikke kan drive en virksomhed, hvor der er konkurrence, så er din for dig intet værd. Tænk på alle de brancher hvor der er konkurrence, kioske, teleselskaber, supermarkeder osv. Gutten der startede Telmore tjente kassen på en uoriginal ide. Så solgte han Telmore til TDC og startede endnu et teleselskab op og solgte det til Telenor(?).

Han have én dårlig idé, som han implementerede to gange og tjente kassen på. Pointen udførelse er alt, ideen lige gyldig.

Jeg har snakket med flere VC'er og de siger det samme. De ville aldrig støtte et dårlig team med verdens bedste idé, men er teamet suverænt og har verdens dårligste idé, så ville de overveje det. Grunden er, der er altid ukendt variabler, selv i verdens bedste idé, og et godt team med en dårlig plan skal nok forstå problemet og ændre planen, så de tjener penge.

Så hvis du virkelig sidder med en af de få gode ideer, der kommer i løbet af hundrede år, så gå til en advokat og få rådgivning. De er underlagt tavshedspligt. Det kommer til at koste dig at få rådgivning fra den advokat til at beskytte din idé. Spørgsmålet er, om du tror på din idé nok til at smide de penge efter den. Hvis ja, så go for it!



Side 3 ud af 3 (28 indlæg)