Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR.registreret, skal sendes lønseddel/faktura til firma, hvad skal jeg have derpå?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Fra  CityShoppen.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en selvstændig virksomhed og har ved siden af tager nogle timer som rengørings vikar.
Jeg har lovet arbejdsgiveren at sende ham en faktura på mine timer.
Jeg har valgt, at kalde det for "timeopgørelse", så jeg ikke forvirre mig selv mere end højst nødvendigt :-) 

Mit spørgsmål er nu, hvad skal jeg have med på denne af specifikationer? (tænker: AM-bidrag, fradrag, A-SKAT, moms mv.)

På forhånd mange tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du fakturerer fra dit CVR - så kan der jo stilles spørgsmål ved OM det faktisk var selvstændig virksomhed eller om det var alm lønmodtager job. En regning fra dit CVR skal bare være med moms - men om det er korrekt at fakturere som du skriver "arbejdsgiveren" er et spørgsmål

Hvis det er som CPR person han ansætter dig, så skal han jo indberette helt normalt til skat - og endeligt hvis det intet har med virksomheden at gøre og det er egentlig freelance honorar ansættelse, så skal du gi CPR nr - og pris og "arbejdsgiveren" skal så indberette til skat som bidragspligtig b indkomst Du skal ikke gi arbejsgiver skatte oplysinger dem henter han selv via dit CPR nr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Fra  CityShoppen.dk Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.
Forkert....er det "ulovligt"? 
Min virksomhed har jo intet med rengøring at gøre, så hvis det er skrup forkert, må jeg jo bare lave en CPR. til ham i stedet. 

Hvad er fordele og ulemper ved dette udover pension og mindre arbejde for mig og mere til ham (hvilket var hvad han gerne ville slippe for i første omgang :-))

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

loven (bl.a. kildeskatteloven) er jo sådan indrettet, at man ikke bare kan tage alle sine ansatte og bede dem fakturere i stedet - og så slut med skatteindberetninger - 

Læs evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html Det er ikke som sådan dig - så længe vi taler personlig virksomhed der har mest problem - det er mere arbejdsgiveren, og mest hvis du ikke betaler din skat - fordi du ikke får gemt pengene

Det er da et minimalt arbejde for din arbejdsgiver at indberette en time indkomst til skat - uden pension osv og som rent timelønnet uden opsigelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)