Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS eller I/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

vi er 3 drenge som overvejer at starte en webshop med primært videresalg fra Kina. vi er så i problemet hvor vi skal til at vælge hvilken type virksomhed vi vil være. det smarte ved et IVS er at vi jo ikke kommer til at hæfte personligt hvis noget skulle gå galt. ikke at vi regner med det, men da det jo er fra Kina og vi er urefarrende i denne branche ville det jo være ærgerligt hvis vi ud af det blå fik en kæmpe bøde. så ville det jo være rart at det stopper når frimakassen er tom, så det ikke rammer vores personlige formuer. vi vil helst prøve at spare på div. så som revisor osv. som jo ellers vil være godt at have ind over i opstarten. ulempen er jo så vores indskudte kapital er bundet i firmaet, men det gør os ikke spor da det er noget vi vil køre på sidelinjen af vores studier, og ikke er ude på at tjene penge men bare få det til at køre rundt.

håber i kan hjælpe os!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

med 3 involverede ville jeg vælge ApS uden tøven - herregud 16.667 kr per person i tillid til sig selv og som indskud - Mange køber lystigt aktier i andres selskaber for helt andre beløb, så "aktier" i en selv - og 16.667 per person ville jeg ikke tøve med ApS frem for IVS

Der ER en vis risiko for Kina og I/S med personlig solidarisk hæftelse er langtfra altid godt - Omvendt så koster et selskab lidt mere, f.eks. skal alle tre aktive ha lovpligtig arbejdsskadeforsikring men læs disse to

NR 1 - OM HVORVIDT IVS ER DET NYE SORTE

NR 2: OM SKAL VI HAR PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB

NR 3: ER IVS HELT SOM APS BARE MED FÆRRE PENGE - NEJ 

Så har I et lidt mere oplyst udgangspunkt at beslutte jer på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det med ansvaret for produkterne ved import fra Kina. Kan jeg undslippe ansvar ved blot at lade IVS eller ApS stå for indkøb og salg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja for personligt ansvar - men selskabet vil ha ansvar og kan jo så gå konkurs - hvilket da er grimt, så du skal da tage ansvaret alvorligt. Jeg tør ikke garantere hvordan det er med import af noget der måske kan være livsfarligt, hvis man er groft uopmærksom og derved får dræbt nogen. Ansvaret er som udgangspunkt selskabet men derfor kan en ejer jo godt som ejer overtræde en lov. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske en med kendskab til problemstillingen kan bidrage. Det virker som om at trådstarter lægger vægt på denne ansvarsfraskrivelse (for personerne) som antages at være ved IVS.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)