Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække computer fra - krav til kvittering?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg skal købe en computer, og ville høre, hvordan jeg skal forholde mig til bilaget. 

Kan jeg gå ned i en elektronik-forretning (Fona, El-giganten, mv.) og købe den med virksomhedens betalingskort, og derefter bare bruge kvitteringen som bilag? Eller SKAL jeg finde en online forretning, der lader en angive CVR-nummer?

Det er en enkeltmandsvirksomhed, hvis det gør nogen forskel.

Tak!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

bango88:

Kan jeg gå ned i en elektronik-forretning (Fona, El-giganten, mv.) og købe den med virksomhedens betalingskort, og derefter bare bruge kvitteringen som bilag? Eller SKAL jeg finde en online forretning, der lader en angive CVR-nummer?

Du skal ikke gå i en speciel butik (online eller fysisk) for at købe en computer som erhvervsdrivende. Hvis du handler i en fysisk butik beder du om at få en faktura da du køber på vegne af en virksomhed, dermed kan du få din virksomheds navn på fakturaen og kravene til fradrag (både moms- og skattemæssigt) er opfyldt.

 

I øvrigt gør det ingen forskel om du er en enkeltmandsvirksomhed, fakturakravene ændrer sig ikke for andre virksomhedstyper.

Tilmeldt 31. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Jesper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Jesper - selvklart kan Fona da skrive en faktura til dig. Hvis du som enkeltmands har computeren hjemme og ikke har en anden mindst tilsvarende så må du regne med at skat forventer du husker at dele momsen, så du kun trækkker moms fra i forhold til firma forbruget og ikke fuld moms - et af deres fokus punkter i kontroller - se DELT MOMS FRADRAG 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)