Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovrdan indskrives kørsel og diæter (dinero)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg skal i forbindelse med en opgave, over til jylland i et par uger, hvor jeg kommer til at blive der ovre i hverdagene. Jeg kan jo derfor få fradragdiæter og kørsel.

som jeg har forstået det lyder det på:

199 kr i logi pr døgn
464 kr i fortæring pr døgn

og 3,70 kr pr km 

men hvordan indskrives dette i Dinero?

tror jeg har forstået det med kørsel, det indskrives under "Kørsel i egen bil (kilometergodtgørelse)" og så kan jeg trække dem ud eller jeg kan lave mellemregning og lade dem stå? men skal der så ikke noget på årsopgørelsen?

og med diæter indskrives det også bare under "Diæter/rejsegodgørelse" altså 663 kr -  og så kan de trækkes ud?

på forhånd tak for hjælpen. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men det kan godt skrives ind i dinero så man løbende kan trække det ud, det skal bare ikke skrives som udgift så? men hvordan skal det så skrives ind? 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Debet i driften evt. lav en konto der hedder kørsels- og rejsegodtgørelse og kredit under egenkapitalen for hævet privat. 

Du må så selv opgøre hvormeget du må tage ind som fradrag efter de satser du nævner

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg laver en konto de hedder kørsels- og rejsegodtgørelse, skriver det ind under debit og så laver jeg en udbetaling privat og skriver det under kredit?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Larsvb8:
Okay, men det kan godt skrives ind i dinero så man løbende kan trække det ud, det skal bare ikke skrives som udgift så? men hvordan skal det så skrives ind? 
som privat hævning - men du kan jo få det løbende hvis du forskudsregistrerer. Jeg ville slet ikke tage det ind - men vil du - så er det en privat hævning bare - status under egenkapitalen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du ville bare udregne hvor meget det nu blev i kørsel/diæter i de par uger og så gå ind og trække det fra forskuds registreringen?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Larsvb8:
Så du ville bare udregne hvor meget det nu blev i kørsel/diæter i de par uger og så gå ind og trække det fra forskuds registreringen?
korrekt ja - Føre nøje købebog efter alle regler og i personlig virksomhed tage det som man skal - som fradag i personlig indkomst ved at reducere virksomhedens overskud når det indberettes til skat. Det betyder så at man også kan tage hensyn til det ved forskud og dermed få det løbende. Bogfører du i regnskabet som en udgift så får du jo skattefradrag der - og det er ikke korrekt for personlig virksomhed - hvor du så i stedet kan lave hævning via mellemregning PRIVAT HÆVET og med bank som modkonto - det må IKKE komme ind som udgift rent faktisk - men skal tages som fradrag i personlig indkomst som angivet i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html  hvor der også er link til tax og til skat netop om - personlig virksomhed hvor man IKKE udbetaler det via udgift

Du kan altid hæve alt det du vil via PRIVAT HÆVET med bank som modkonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Satserne du nævner er mig bekendt ikke rigtige.

199,- i logi og 464,- i fortæring er 2014-satser. I 2015 hedder de henholdsvis 202,- og 471,-

Satsen for kilometergodtgørelsen er korrekt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)