Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 79
Fra  BYIC.dk Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står og er ved at sælge min enkeltmandsvirksomhed og har et par spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med.

Under mit CVR-nummer er der 2 webshops, hvoraf den ene har et SE-nummer da regnskabet er anderledes momsmæssigt.

Heraf sælger jeg kun den ene af disse webshops. Kan jeg udstede en faktura fra mit overordnede CVR-nummer, hvor der fremgår at produktet er hjemmesiden samt varelageret og sende fakturaen til virksomheden som opkøber webshoppen og bogføre det som et salg. Eller hvordan er det mest optimalt at opkræve pengene?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep helt alm faktura og hvis det er hele aktiviteten i det SE nummer og alle aktiver/lager/webshop sælges til anden momsregistreret, så fakturerer du samlet salg af alle aktiver/lager og webshop og du vil lukke det SE nummer som har egen moms om jeg forstår dig ret  så faktura uden moms og afslutte regnskab for det SE

Jeg ville nok ha en revisor på sidelinjen for at ikke noget skal være misforstået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ville nok ha en revisor på sidelinjen for at ikke noget skal være misforstået

Fuldstændigt enig i dette - det er nødvendigt for at få ordenligt styr på det - og sikre sig at alt går som det skal 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)