Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaffe fra Myanmar

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev for et stykke tid siden angående kaffe, og risting - og fik nogle gode svar. Tak for det!

Nu er jeg kommet videre med mit projekt - som helt kort går ud på at undersøge muligheden for at eksportere Myanmar kaffe til DK. Min primære interesse er ikke blot at sælge grønne bønner, men derimod arbejde med historien om burmakaffe i en sektor der først nu er igang med at åbne op for det internationale marked. Jeg er bosiddende i Yangon, og har gennem de sidste par måneder undersøgt kaffesektoren i landet og besøgt nogle farme. Jeg har så også fundet ud af hvorfor der ikke pt. er noget Myanmar kaffe der bliver eksporteret i stort omfang- og det er der en del grunde til:) Men det er måske alligevel nogle forhindringer der kan overkommes. Særligt hvis man bor her. Den store hurdle er og bliver dog kvaliteten. Jeg har skaffet nogle prøver fra både mit farmbesøg, samt kontakter her i Yangon. Min egen baggrund er indenfor udviklingsarbejde (FN), så jeg har ikke netværk i den danske kaffeverden, og vil derfor høre om der er nogle herinde der har forslag til hvordan jeg kan få testet kvaliteten af prøverne (ristning og cupping) - og evt. sparre med ift. projektideen hvis det viser sig kvaliteten er til at arbejde med.

Mh

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)