Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden moms - Vistaprint

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg har som erhvervs kunde købt nogle ting på Vistaprint, men på fakturaen er der angivet 0 kr i moms. Vistaprint har hovedsæde i Holland, men også dansk cvr nummer, så jeg er lidt i tvivl om det er korrekt, at jeg ikke skal betale moms af beløbet, og hvordan bogføres dette køb uden moms i dinero?

Har ikke kunnet få præcist svar fra deres kundeservice og derfor spørger jeg her :).

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk CVR nr lyder lidt mærkeligt når det er nul moms.

Dog vil jeg bare mene at du skal bogfører det som EU-køb u moms. 

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den er lidt tricky. På deres side står der:

'' Registreringsnumre
Registreret i Holland under handelsregistreringsnummer: 12051083
Momsregistreringsnummer i Danmark: DK12215169 ''

Men jeg bogfører den som du siger, og så går vi ud fra, at det går ;). Tusind tak.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget sted på fakturaen der står "omvendt betalingspligt", "reverse charge" eller lign. ?

Ved du i øvrigt hvorfra varen du har modtaget er sendt? altså har den passeret en landegrænse

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I ordrebekræftelsen står der:

'' Produkterne og servicerne i denne e-mail leveres af Vistaprint B.V., registreret i Holland. Cvr-nummer NL812139513B01. VAT ID-nummer i Danmark: DK12215169. ''

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vistaprint har helt korrekt dansk momsnummer og derfor skal der da være moms på deres faktura og den vil du så ha alm købsmoms forhold til. Deres kundeservice skal da meget gerne kunne redegøre for hvorfor de har dansk moms nummer og ikke viser moms tydeligt på deres faktura - gør de ikke det, har du jo ikke moms at fratrække og det bliver galt i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøvede at kontakte dem igen, og fik en sød dame i røret, som kunne fortælle, at det er fordi, at Vistaprint er en amerikansk virksomhed med produktion i Holland, og når jeg har registreret mig som erhvervskunde og oplyst cvr nr er jeg fritaget for moms. Så må vi jo gå ud fra, at varene kommer fra Holland :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det er pga deres høje privat salg, så kommer de over den grænse hvor de er tvunget til at få et dansk CVR nr - mht de gamle regler for at et hollandske selskab kan charge dansk moms. 

Og de er højst sandsynligt så ikke klar over reglerne ved virksomhedssalg så. 

Lyder bare utroligt for så stor et firma som Vistaprint. 

Og ja, det kommer afgjort fra Holland, det er deres eneste europæriske produktionssted.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Pedersen:

Prøvede at kontakte dem igen, og fik en sød dame i røret, som kunne fortælle, at det er fordi, at Vistaprint er en amerikansk virksomhed med produktion i Holland, og når jeg har registreret mig som erhvervskunde og oplyst cvr nr er jeg fritaget for moms. Så må vi jo gå ud fra, at varene kommer fra Holland :)

Sandt nok - det der gør fakturen forkert, er at de vil fakturere som et hollandsk  selskab, men kommer til at smide et CVR nr på. Hvilket jeg tror er forkert da de ikke repræsentere det CVR nr i din salgs-sammenhæng.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)