Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler og personalegoder til virksomheder med mere

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

jeg overvejer at tage direkt kontakt med SKAT imorgen for at få svar på mine spørgsmål inden j (igen) leder efter en revisor .... Hvad tænker du om det??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe du er klar over risiko for at misforstå noget - enten det du spørger om eller det skat svarer på, så er det da en fin nok ide. Der sker desværre misforståelser - man tror man spørger om en ting - skat svarer på noget lidt andet - men formuler spørgsmål så enkelt at det ikke let misforståes

Ellers bør de fleste (alle) egentlige revisorer kunne redegøre for det. Husk at revisor er ubeskyttet titel, så find en der faktisk ER godkendt eller registreret revisor derefter

God vind med projektet i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak john ! Det vil jeg gøre :-) 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

. Jesper - ER du stensikker på, at der er fuldt fradrag for sundhedsordning - ex fysioterapi - så længe det tilbydes til alle som "personalegode" uanset bagatel grænse - uden det udløser skattepligt for modtager (personale)?

Hej John,

Ud fra den præsenterede tekst, så vil jeg mene at der for virksomheden der køber disse ydelser er fradrag. Stensikker vil kræve at jeg skulle se de konkrete detaljer, hvilket jeg ligesom dig selv opfordrer hun finder en revisor til at hjælpe med.

 

Men i forhold til fradraget kan jeg godt forstå dit spørgsmål, da netop ligningslovens §§ 30 og 30a (som tidligere gav fradrag for sundhedsudgifter) er ændret så de paragrafer kun dækker diverse former for misbrug.

Men en række af de ydelser som blev skrevet ud af loven er efter skatteretlig praksis stadig omfattet, herunder visse sundhedsydelser. Som jeg skrev i mit første indlæg, og som du også selv henviser til, er det en betingelse at der en konneksitet mellem behandlingen/forebyggelsen af en skade og det arbejde som den ansatte udfører. I forhold til en decideret skade, skal der være kvalificeret stilling af en person med faglig uddannelse, og det skal være en skade som er opstået på arbejdet og ikke i privat regi. I forhold til forebyggelse, med tilbud om eksempelvis massage eller fysioterapi, skal det være stillet til rådighed med henblik på netop at forebygge eller helbrede en arbejdsrelateret skade.

Hvis der ikke er sammenhæng mellem det udførte arbejde og sundhedsydelsen eller en decideret skade er opstået i privat regi, er der tale om et personalegode som udløser skattepligt for medarbejderen hvis arbejdsgiveren betaler. Der kan så være noget med bagatelgrænser, som alligevel gør det "de facto" skattefrit for medarbejderen.

 

Links til skat hvor de overordnet skriver om de skattefrie sundhedsudgifter http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1646261&vId=0

Ellers står det mere uddybende forklaret i juridisk vejledning afsnit C.A.5.15, og undtagelsen i afsnit C.A.5.15.2

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

thanks Jesper Smile 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)