Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende faktura hvorfra CPR tydeligt fremgår? Brud på persondataloven. Jura-kyndige søges :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Ville høre om nogle jura-kyndige der kan hjælpe mig med en lille sag om person dataloven? - Har fået en faktura tilsendt fra min tidligere revisor, hvor på mit CPR nummer, var skrevet ude på brevet sammen med min adresse og CVR nummer.

Så han har hentet mit CPR ind i sit virke som revisor og skrevet det ude på brevet. Kan det ikke fortolkes som offentliggøres af mit CPR nummer og dermed bryder han paragraf § 11 i persondataloven "Uanset bestemmelsen i stk. 2, nr. 3, må der ikke ske offentliggørelse af personnummer uden udtrykkeligt samtykke."

Venlig hilsen
Alex

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det skulle han jo ikke ha gjort - han har sikkert printet kuvert ud fra de data han havde og det er jo dumt at CPR er med. Jeg ved ikke hvad du vil opnå - jeg tror ikke du kan få ham straffet for det - eller få afslag i en regning. Vist er personnummer personligt men så er det som heller ikke værre i mine øjne - en dum fejl som du da roligt kan brokke dig over, men næppe vinde store sager på - der sker desværre ind imellem læk og fejl med CPR og andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)