Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af vareparti fra USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har fundet et lille parti af varer som jeg skal købe fra USA (primært halsbånd til hunde og andet tilbehør). Leverandøren har sendt mig en formular hvor jeg skal skrive mit kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode. Er dette normalt når man betaler varer? Havde forestillet mig jeg fik en faktura hvor der står tydeligt beløbet og levering mm. Og betaling med bankoverførsel.

Hvad er den bedste måde at betale varer på og hvad bør jeg kræve af leverandøren i forhold til betalingen, faktura mm.

Hvilke ting skal jeg i øvrigt være opmærksom på at oplyse for at undgå flest mulige omkostninger ved købet? (tænker i forhold til told, moms osv)

Kh Alexander

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør det på samme måde med mine leverandører. Dog sender jeg aldrig alle data på en gang - typisk kan man sende kortnummer og kortholder i en mail, og så ringe med sikkerhedskode og udløbsdato på kortet.

Jeg har tilbudt at betale med bankoverførsel, men det er åbenbart noget billigere for modtageren at få betalingen med kreditkort, hvis det ikke er meget store beløb. Det skal siges at jeg har benyttet denne metode i over 10 år helt uden problemer, men du skal selvfølgelig kunne stole på din forhandler, så hvis du er det mindste i tvivl, skal du ikke gøre det.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Kirsten!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man SKAL aldrig oplyse sin sikkerhedskode - det burde i da også vide.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lidt sjove er - at det ikke er så totalt usædvanligt i USA med sikkerhedskode oplyst. Lyder totalt tosset, men bruges faktis og ofte uden risiko. Normalt ved at de ringer, og jeg, som ellers er forsigtig - vovede mig ud i det telefonisk en gang til en venstrehånds guitar til sønnen da det var eneste mulighed for at få præcis de vintage han ønskede sig - og det var vel dengang 15.000 kr  - Jeg blev stillet om til ejeren som også fremgik af internetttet og han passede med alt jeg spurgte om + jeg kendte flere der sagde de var totalt OK - og de trak det præcise beløb og sendte guitaren dagen efter (15 år siden)

Absolut IKKE noget jeg vil anbefale men jeg har hørt om det flere gange telefonisk fra respekterede USA slgere 

 Mystisk :)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 56
Fra  birgitteholm.dk Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alexander
Jeg bruger PayPal når jeg køber varer i USA. Hvis sælger ikke har PayPal, så opretter de det gerne for at kunne sælge til mig (det er min erfaring).

Derudover kan jeg kun varmt anbefale dig at bruge ShopUSA. Det fungerer uden problemer, og du kan ringe til dem, hvis du er i tvivl om noget (de taler dansk). ShopUSA's interesse i at hjælpe er helt ud over det sædvanlige - helt utroligt positivt at bruge dem!

Held og lykke :-)

Birgitte
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever også jævnligt at blive bedt om kort nummer, udløbsdato og CVV kode. Det er ikke unormalt at man gør det over telefonen i USA. Men er det din første ordre hos leverandøren kan du evt. overveje at bruge PayPal ved den første handel, som er langt billigere end kontooverførsler, og se om alt går som forventet.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 25. Dec 14
Indlæg ialt: 75
Fra  Universe of Games Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgitte Holm:
Hej Alexander
Jeg bruger PayPal når jeg køber varer i USA. Hvis sælger ikke har PayPal, så opretter de det gerne for at kunne sælge til mig (det er min erfaring).

Derudover kan jeg kun varmt anbefale dig at bruge ShopUSA. Det fungerer uden problemer, og du kan ringe til dem, hvis du er i tvivl om noget (de taler dansk). ShopUSA's interesse i at hjælpe er helt ud over det sædvanlige - helt utroligt positivt at bruge dem!

Held og lykke :-)

Birgitte

God information Birgitte, tak for det.


Til indlæget, jeg har ikke haft brug for at køre noget i USA endnu, men det er godt jeg nu ved at det ikke er unormal at gøre sådan.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)