Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har man ret til at at få en bekræftet ordre?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Situationen kort. Jeg modtager et nyhedsbrev med et meget godt (men ikke usandsynligt) tilbud. Det tager forbehold for stavefejl/prisfejl. Jeg bestiller, og får en bekræftelse på bestillingen, som understreger at der ikke er tale om en endelig ordrebekræftelse. 

Ca. 30 minutter efter modtager jeg den endelige ordrebekræftelse med lovning om at varen afsendes indenfor 1-2 dage. 

Dette skete i fredags. Jeg har nu fået en mail i dag om at prisen var en fejl, og at de ikke kan levere til den aftalte pris, men at de vil slå lidt af normalprisen som undskyldning. Jeg takker nej og insisterer på at få varen til tilbudsprisen. 

Nu er varen pludselig i restordre og kan ikke skaffes mere. (Meget tvivlsom forklaring eftersom 10+ andre webshops har den på lager)

De kan naturligvis ikke lave et lige så skarpt tilbud på andre varer, men tilbyder fortsat rabat på andre produkter.

Hvad er mine rettigheder her? Er det min ret til at få varen (eller en tilsvarende) til den pris som blev lovet?

Jeg synes jo selv at når de har sendt mig en endelig ordrebekræftelse, at de ikke fortsat kan referere til deres forbehold fra mailen om pris- eller stavefejl. Har jeg ret til at få varen til den lovede pris i situationen, eller må de stadig løbe fra den med henvisning om det var en fejl?

Med venlig hilsen,

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

Sorry for den manglende info, det er naturligvis relevant at få med. Ja, den er købt som privatperson.

Jeg kan næsten udlede af dit indlæg at du mener at retten er på min side, siden du anbefaler kontakt til forbrugerlinien? Smile

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tog jeg ikke stilling til. Forbrugerhotlinen kan yde rådgivning i forbindelse med forbrugsrelaterede spørgsmål, hvor der typisk sidder jurister og yder rådgivning. De vil typisk give bedre rådgivning, end du får på et forum - folk har til tider en tendens, til at komme med subjektive formodninger :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er gratis :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

Tak for god input. Jeg havde faktisk helt svedt tanken om Forbrug ud. Jeg har før brugt deres chat med succes!

Brian

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad man har på sin side, hvorfor så ikke bare eftergive hvad han siger? Han har lavet en fejl, sæt dig i hans sted i stedet for. Det er jo ikke noget du mister noget på? 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at jeg som sådan ikke mister noget på det, men jeg har stadig en udgift forbundet ved at skulle købe varen til en højere pris et andet sted.

Når man først udarbejder et helt nyhedsbrev med en pris, og senere hen bekræfter samme pris i en ordre (sandsynligvis manuelt jf. de ca. 30 minutter der forløb), så er det efter min mening fair at man står inde for den pris man har lovet. 

Det er fair at du har en anden holdning, men nu er det mere lovgivning fremfor personlige holdninger som spørger ind til. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

madsnj88:

Uanset hvad man har på sin side, hvorfor så ikke bare eftergive hvad han siger? Han har lavet en fejl, sæt dig i hans sted i stedet for. Det er jo ikke noget du mister noget på? 

Han mister et godt tilbud, som han så går glip af. Sæt den omvendt: Forhandleren ville få en tilfredskunde, som måske vendée igen, ved at have gjort opmærksom på fejlen og alligevel give ham den reklamerede pris.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For øvrigt spørger du ind til hvis situationen er omvendt. Når folk handler hos mig får de både en tilbudspris pr. enten e-mail eller telefon, samt en endelig bekræftelse senere som udsendes manuelt. Hvis jeg har overset en forkert pris i hele den proces, så er det da absolut min fejl som jeg bør æde uanset hvilket tab det påfører os. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)