Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg skal planlægges...og eksekveres - sådan gør du

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som salgscoach oplever jeg, at små virksomheder har svært ved at komme igang med salg. De ved ikke hvor de skal starte og mangler et godt udgangspunkt. Jeg råder alle virksomhedsejere til at formulere en salgsstrategi. Når du skal sælge, skal du sørge for at bruge din tid og energi rigtigt. Derfor giver det god mening at bruge lidt tid på planlægning. En salgsstrategi er med til at skabe fokus og retning, og vil gøre dig klar til at eksekvere salg på en målrettet måde. Den består af 6 punkter. Opret et dokument og besvar de her 5 spørgsmål kort og præcist:

  • Hvad sælger du? (beskriv dit produkt/ydelse/service)
  • Hvem er din målgruppe? (beskriv hvilke brancher, typer af virksomheder du vil opsøge)
  • Hvem er beslutningstageren? (hvem indkøber dit produkt/ydelse/service hos kunden)
  • Hvad får kunden ud af at købe dit produkt? (hvilken værdi skaber dit produkt for kunden)
  • Hvordan når du bedst muligt ud til beslutningstageren? (hvordan kan du komme i kontakt med din målgruppe og relevante beslutningstagere…vær kreativ og få ideer udefra)

Svarene på spørgsmålene vil give dig en ide om hvem du skal kontakte, hvordan du skal komme i kontakt med dem og hvad dit budskab er. Nu mangler du bare det sidste punkt – at sætte et salgsmål. En salgs giver dig mulighed for at arbejde mod noget konkret, og det vil give dig en fornemmelse af hvor langt fra, eller tæt på målet du er. Her er en simpel måde du kan bruge til at udregne dit salgsmål. Hvor meget tror du at du kan sælge for månedligt i kr. hvis du bruger tid på at sælge? Vær ambitiøs! Gang det op med 12 og træk evt. sløve måneder fra, og du ender med et tal. Det er dit salgsmål for de næste 12 mdr. Bryd dit salgsmål ned i måneder og du kan nu begynde at arbejde mod at realisere dit mål, måned for måned.

Nu har du en salgsstrategi og et konkret mål. Nu mangler du bare en “forpligter”. Find en person i dit professionelle netværk, som kan være din salgschef. En der kan spørge om du får eksekveret. En der kender dine salgsmål og som kan holde dig til ilden og sørge for at du yder en passende indsats for at nå dine salgsmål. Med mindre du har en jernvilje og kan presse dig selv til at yde en konsistent salgsindsats, er det en god ide at have en person eller coach der kan give dig modspil i hverdagen. Book faste møder med din “forpligter” min. 1 x månedligt, helst ugentligt i starten.

Din salgsstrategi er klar – nu skal der handles!

Reduan

[Manuel signatur med banner og link fjernet af moderator i helhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)