Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(Hjælp) Billigst firma at starte ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa amino... 

Hvis man nu ikke har så mange penge, ville det så overhovedet være muligt at starte en virksomhed?

Jeg har prøvet at søge på google, men syntes folk siger forskellige ting om det.. så derfor vil jeg nu prøve at skrive her på en iværksætter side, hvor jeg tror folk har en lidt større viden omkring det.. 

Jeg har en ven som gerne vil starte et eller andet.. bare noget.. da han er træt af sit job rigtigt meget.. men han bliver ved med at sige det ikke er muligt med det budget han har på ca 40000. 

Har sagt til ham han måske kunne starte en Data stue, eller lille kiosk ? Ville det være muligt? 

Håber i gider at komme med foreslag på hvad han evt kunne starte.. hvis det er muligt.. Så jeg kan sige det videre til ham og høre om det er noget for ham maybe.

Mvh.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

en personlig enkeltmands virksomhed koster ikke noget at stifte - et selskab kan man regne med omkring 5000 -10.000 årligt afhængigt af behov for revisorhjælp 

 Se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Jeg tror han har ret i, at det ikke er let at overtage en kiosk for 40.000 og drive den - og starte nyt betyder ofte, at man skal regne med ikke at ha større indtægt det første år, så ud fra det - hvis det skal erstatte en fast løn på måske bare 22.000 om måneden, så vil jeg gi ham ret - det er ikke let

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet koster det ikke en krone at stifte en virksomhed. Men læg energien i at finde den rigtige idé og det rigtige koncept - og find så en virksomhedsform, der passer til. Selvfølgelig er det altid mest optimalt at have startkapital til indkøb af varer, markedsføring osv - men mest optimalt er ikke det samme, som at det ikke kan lade sig gøre uden.

Tilmeldt 25. Mar 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo gerne tjene penge uden at have registreret firma. Der er bare et max beløb. Måske meget smart at starte stille og roligt.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

User:
Du må jo gerne tjene penge uden at have registreret firma. Der er bare et max beløb. Måske meget smart at starte stille og roligt.
max kun i forhold til krav om moms registrering - ellers må man netop tjene det man vil bare man opgiver alt til skat. Jeg er enig i, at det kan være smart at starte op ved siden af arbejdet (hvis ikke der står noget i kontrakten om at man ikke må det - skal bruge al sin arbejdskraft i forbindelse med ansættelsen - og det ikke er konkurrence med jobbet)

Starte noget IT op hvis man kan det - i fritid - aftener - weekends osv. det svære er at skulle erstatte en sikker job indtægt med selvstændig indtægt hvis der ex er behov for at der efter skat er 14.000 kr om måneden ind for at beholde bolig osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)